Wiceprezes LPP: Zaczynamy odczuwać skutki zakazu handlu w niedziele

Od trzeciego kwartału tego roku widzimy negatywny wpływ zakazu handlu w niedziele – mówił Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych. Zaznaczył, że w związku z zakazem LPP wykorzystuje elastyczny czas pracy swoich pracowników, aby zarządzać personelem.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wiceprezes LPP: Zaczynamy odczuwać skutki zakazu handlu w niedziele

- Dopiero od trzeciego kwartału zaczynamy tak naprawdę liczyć, jaki jest wpływ zakazu handlu niedzielnego na naszą sprzedaż. Możemy powiedzieć, że zgadzamy się z naszymi koleżankami i kolegami z branży handlowej, że ten wpływ jest i że jest on negatywny. Za to ruch przesuwa się mocno do Internetu - podkreślił Przemysław Lutkiewicz.

Jego zdaniem, najsilniej odczują zakaz handlu firmy, które osiągają niskie dynamiki sprzedaży.

Zaznaczył, że w związku z zakazem handlu w niedziele LPP wykorzystuje elastyczny czas pracy swoich pracowników, aby zarządzać personelem. - Zatrudniamy sporo osób, które pracują na część etatu i regulujemy ich pracę tzw. roboczogodzinami. Jeśli jest mniej pracy to nasz personel ma mniej godzin do przepracowania, a jeśli są spiętrzenia, to godzin jest więcej – tłumaczył.

Jak oceniał, można się spodziewać, że klienci będą zmieniać swoje nawyki zakupowe. - Pewnie konsumenci będą przyzwyczajać się do innych godzin i dni zakupów i bardziej będą wykorzystywać Internet – mówił.

- Wydaje mi się, że gdyby niedziele były handlowe, to roślibyśmy jeszcze szybciej, ale nie mamy na to żadnych twardych liczb - dodał.

Czytaj więcej na portalu DlaHandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

bedu 2018-11-25 12:55:38

Wiadomo, że zakaz handlu wpływa częściowo negatywnie. Większość klientów, którzy mają zaplanowane zakupy przyjdzie w inny dzień. Na zakazie traci się na klientach, którzy lubią pójść po prostu pokręcić się po galerii i robią spontaniczne zakupy. LPP i tak z zakazem radzi sobie nie najgorzej, rozbudowując sieć sklepów zagranicą.

Olka 2018-11-22 13:13:30

Popularne marki i tak swoje zarobią. Szkoda mi pracowników, którzy chcieliby w tym czasie pracować, a nie mogą. Dla studenta dwa dni bez pracy robi różnicę.

rocco 2018-11-22 12:40:23

Nie przeszkodziło to jednak spółce osiągnąć dobry wynik w 3 kwartale.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.