PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Koszty pracy zdalnej. Co dalej ze zmianami Kodeksu pracy?

Definicja pracy zdalnej ale też wyjaśnienie kwestii zwrotu kosztów wykonywania przez pracownika pracy zdalnej przez pracodawcę. To dwa główne elementy, jakich do tej pory nie udało się rozstrzygnąć stronom pracującym nad zmianami w Kodeksie pracy dotyczącymi home office. Co dalej z nimi? We wtorek wyjaśni to na łamach PulsHR.pl Iwona Michałek, wiceminister rozwoju, pracy i technologii.

  • Autor:KDS
  • 8 mar 2021 12:27
Koszty pracy zdalnej. Co dalej ze zmianami Kodeksu pracy?
Minął rok, odkąd rozpoczęliśmy pracę zdalną (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Mimo, że minął rok od przejścia na pracę zdalną, krajowa legislatura nadal nie uregulowała wszystkich kwestii związanych z home office.
  • Po nieco burzliwych konsultacjach społecznych projekt nowelizacji Kodeksu Pracy wrócił do resortu. Co będzie dalej? - zastanawia się Milena Krasuska, chief operations officer w Grupie Assay.
  • Odpowiedź m.in. na to pytanie poznamy już jutro (9 marca) na łamach PulsHR.pl. Wiceminister Iwonę Michałek o postępy prac nad zmianami dotyczącymi home office w Rządowej Ławie zapytał Adam Sierak, dziennikarz portali WNP.pl i PulsHR.pl.

Dyskusja o nowelizacji Kodeksu pracy przyspieszyła wraz z tzw. ustawą covidową z marca 2020 roku. Wtedy też oficjalnie określono zasady delegowania na home-office pracowników ze względu na zagrożenie epidemiologiczne (oraz “w okresie do 3 miesięcy po stanie zagrożenia lub epidemii”). Tylko przepisy związane z tym rozwiązaniem zapisano w tzw. ustawach covidowych. Oznacza to, że mają one swój termin ważności. 

- Dla polskiego etatowca był to początek nadziei na pewne odświeżenie przepisów dotyczących pracy na odległość, ponieważ do tej pory krajowe prawodawstwo dopuszczało wyłącznie tzw. telepracę, którą określa rozdział IIb KP. Pierwsza nowelizacja dotycząca definicji “telepracownika” weszła w życie 1 grudnia 2020 roku, jednak już wcześniej ustawa określała bardzo istotne z perspektywy zatrudnionego kwestie formalne - mówi Milena Krasuska, chief operations officer w Grupie Assay.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj więcej: Praca zdalna w Kodeksie pracy. Pracownicy mają jasno sprecyzowane oczekiwania

Przykładowo Kodeks zakazywał dyskryminacji pracowników zdalnych względem ich kolegów i koleżanek w biurze. W art. 6715. § 1. czytamy: “Telepracownik nie może być traktowany mniej korzystnie w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych niż inni pracownicy zatrudnieni przy takiej samej lub podobnej pracy, uwzględniając odrębności związane z warunkami wykonywania pracy w formie telepracy.” Ekspertka podkreśla, że ten, jak i inne przepisy Kodeksu pracy dawały zatrudnionym względne poczucie bezpieczeństwa.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koszty pracy zdalnej. Co dalej ze zmianami Kodeksu pracy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.