-
- •10 lut 2020 13:55
Młodzi ludzie coraz częściej wybierają takie miejsce zamieszkania, które da im możliwość szybkiego dojazdu do pracy. To pokolenie, które wyżej ceni sobie „być” niż „mieć”. W dobie, gdy czas staje się walutą, jak nigdy wcześniej doceniamy jego wartość i poszukujemy sposobów, które pozwolą nam go realnie zaoszczędzić.

- Millenialsi traktują przemieszczanie się jako konieczność, którą najlepiej albo minimalizować, albo efektywnie wykorzystywać na inne czynności.
- Potrzebę młodych ludzi dostrzegają deweloperzy, którzy w ostatnich latach stawiają na inwestycje mieszkaniowe w okolicach największych biurowców.
- Kalkulacja jest prosta. Nawet poświęcając jedynie pół godziny na dojazd w jedną stronę, w skali miesiąca spędzamy w środkach transportu już niemal dobę, a w perspektywie roku - 10 dni.
Jak wskazuje badanie CBRE Global Overview, pokolenie Y (Millenials) urodzone w latach 80. i 90., bardzo wysoko ceni sobie mieszkanie w pobliżu miejsca pracy. Górna granica tolerancji długości czasu jazdy do biura to dla większości z nich 30 minut, a co więcej - wielu przyznaje, że optymalna długość to 15 minut. Z kolei podróż trwająca powyżej 60 minut jest akceptowalna dla bardzo wąskiej grupy.
Efektywnie korzystać z czasu
Millenialsi traktują przemieszczanie się jako konieczność, którą najlepiej albo minimalizować, albo efektywnie wykorzystywać na inne czynności - takie jak czytanie czy słuchanie muzyki i podcastów. Z jednej strony można mówić o niecierpliwości, z drugiej - o korzystaniu z każdej chwili. Millenialsi bardzo wysoko cenią sobie możliwość rozwoju. W pracy poszukują przede wszystkim nowych wyzwań, bieżącej informacji zwrotnej i poczucia sensu. Jednocześnie zależy im na zachowaniu work-life balance. Chcą móc spotykać się z przyjaciółmi, uprawiać sport i poświęcać się swoim pasjom. By wygospodarować na to jak najwięcej czasu, przy wyborze mieszkania kierują się lokalizacją w pobliżu miejsca pracy.
Czytaj też: Millenialsi nie boją się zmian i chcą zdobywać nowe umiejętności. Firmy mogą tylko zyskać
Trzy kryteria wyboru
Millenialsi mają przeważnie mocno sprecyzowane oczekiwania i są świadomi tego, na czym im zależy. Instytut Badawczy Mands przeprowadził badanie preferencji najemców we Wrocławiu. Jednym z ważniejszych czynników wyboru przyszłego „M” jest właśnie umiejscowienie: jak podają, najchętniej w pobliżu miejsca pracy czy uczelni. Respondenci wskazywali na połączenie trzech aspektów - wspomnianego położenia względem miejsca pracy czy uczelni, metrażu i bezproblemowych relacji z właścicielem - jako niezbędnych do znalezienia wymarzonego lokum


KOMENTARZE (2)