PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Warunki wpływają na szlifowanie indywidualnych stylów zarządzania

– Bez względu na to, czy menedżerowie posiadali doświadczenie w zarządzaniu zespołem rozproszonym czy nie, nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z odgórnym zaleceniem rezygnacji ze spotkań „na żywo”. Takie wyjście ze strefy komfortu zaprocentowało zwiększeniem zaufania do pracowników, a także lepszym skupieniem na celach i zadaniach – mówi Dorota Sawicz, dyrektor personalny w grupie Lux Med.

Warunki wpływają na szlifowanie indywidualnych stylów zarządzania
Menedżerowie, którzy maja na koncie "rozbiegówkę" w zarządzaniu zespołem rozproszonym jeszcze przed koronawirusem, jest nieco łatwiej. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Pandemia w dużym stopniu przyspieszyła zmianę w podejściu do pracy zdalnej, skutecznie wymuszając konieczność uregulowania tego obszaru w polskim prawie pracy.
  • Część pracowników czuje się komfortowo, pracując z domu, inni z kolei borykają się z osamotnieniem i spadkiem motywacji.
  • Wyzwaniem jest również zarządzanie rozproszonym zespołem. Na pewno menedżerom, którzy mają na koncie "rozbiegówkę" w takim zarządzaniu jeszcze przed agresją koronawirusa, byłó nieco łatwiej.
  • Obserwuję, jak bardzo pandemia wpłynęła na szlifowanie indywidualnych stylów zarządzania. Nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z odgórnym zaleceniem rezygnacji ze spotkań „na żywo” - przypomina Dorota Sawicz.

Jak wyglądała organizacja pracy w biurach Lux Medu? Przeszliście na pracę zdalną?
 
Dorota Sawicz, dyrektor personalny w grupie Lux Med: – Zdecydowana większość pracowników biura skorzystała z takiej możliwości. Na przykład niemal cały nasz kilkusetosobowy zespół IT od początku pandemii pracuje zdalnie - i świetnie się to sprawdza. Inne działy w najtrudniejszym momencie zamrożenia gospodarki pracowały w modelu home office, a teraz stopniowo przechodzą w model hybrydowy.

Czytaj też: Rewolucja w telemedycynie. Pandemia wymusiła zmiany, ale i oswoiła z nimi pacjentów

Jak ocenia pani ten sposób pracy, jego efektywność?
 
– Jeśli chodzi o efektywność, sądzę, że nie ma jednej dobrej odpowiedzi... Część pracowników czuje się komfortowo, pracując z domu, inni zaś borykają się z osamotnieniem i spadkiem motywacji.

Przed pandemią wielu ceniło sobie możliwość większego skupienia podczas pracy zdalnej. Dziś natomiast okazuje się, że gdy w mieszkaniu przebywa cała rodzina i każdy próbuje znaleźć dla siebie miejsce do pracy czy nauki, to wykonywanie obowiązków staje się niezwykle trudne i zaczynamy tęsknić za biurem.

Sądzi pani, że praca zdalna na stałe zagości w firmach? W jakiej formie?
 
– Najbardziej wierzę w model hybrydowy. Pandemia w dużym stopniu przyspieszyła zmianę w podejściu do pracy zdalnej, skutecznie wymuszając konieczność uregulowania tego obszaru w polskim prawie pracy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Warunki wpływają na szlifowanie indywidualnych stylów zarządzania

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.