PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Warto monitorować efekty procesów rekrutacyjnych

• Wyniki monitoringu ułatwiają HR-owcom uzasadnienie wydatków rekrutacyjnych i planowanie działań zwiększających skuteczność pozyskania pracowników.
• Tylko co druga firma monitoruje efekty procesów rekrutacyjnych.
• Głównym powodem braku monitorowania skuteczności procesu rekrutacji jest brak narzędzi analitycznych.

  • Autor:em
  • 26 sty 2016 17:34
Warto monitorować efekty procesów rekrutacyjnych
Blisko 70% firm ma problem z pozyskaniem odpowiednich pracowników. (fot. pixabay)
REKLAMA

W ramach badań przeprowadzonych przez firmę BPSC zapytano HR-owców o to w jakim zakresie monitorują oni proces rekrutacji. Wytypowano 3 podstawowe obszary: ogólną skuteczność procesu rekrutacji, efektywność poszczególnych kanałów rekrutacji oraz trafność procedur rekrutacji i selekcji. W tym ostatnim przypadku punktem odniesienia był wskaźnik przedłużeń umów po okresie próbnym. 

- Monitorowanie procesu rekrutacji pozwala odpowiedzieć na wiele pytań: jaki profil kandydatów aplikuje do firmy, czy jakaś grupa nie odpowiada na oferty mimo, że komunikacja jest do niej skierowana, ile czasu trwa rekrutacja na dane stanowisko, ilu kandydatów wzięło udział w rozmowach i która metoda rekrutacji się sprawdza. Informacje na ten temat ułatwiają HR-owcom uzasadnienie wydatków rekrutacyjnych przed zarządem i planowanie działań zwiększających skuteczność pozyskania pracowników. – tłumaczy Błażej Migoń, dyrektor ds. rozwoju systemów HR w BPSC.

Mimo wielu zalet, firmy wciąż rzadko korzystają z tego typu rozwiązań. Blisko w połowie przebadanych firm w ogóle nie monitoruje się efektów procesu rekrutacji. 55% badanych przez BPSC przyznało że bada ogólną efektywność procesu a 52% analizuje skuteczność poszczególnych kanałów rekrutacji. Trafność procedur rekrutacji i selekcji na podstawie wskaźnika przedłużeń umów po okresie próbnym monitoruje zaledwie 38% firm.

Głównym powodem braku monitorowania skuteczności procesu rekrutacji jest brak narzędzi analitycznych. W przypadku pomiaru efektywności kanałów rekrutacji na problem wskazuje niemal 60% HR-owców badanych przez BPSC. Co ciekawe, zaledwie 15% z nich nie widzi potrzeby analizowania takich informacji. Niemal tyle samo ankietowanych zwraca uwagę na niewystarczającą liczbę szkoleń w zakresie oceny procesów rekrutacji.

Jeśli to się nie zmieni, firmy będą miały coraz większy problem ze znalezieniem pracowników. Już teraz – jak wynika z badań BPSC – blisko 70% HR-owców uznaje to za duże wyzwanie.

- Deficyt specjalistów pogłębia się a pracownicy biorą udział w kilku projektach rekrutacyjnych jednocześnie. W tej sytuacji szybkość rekrutacji, wiedza na temat efektywności poszczególnych kanałów jest nie do przecenienia. Może znacząco zwiększyć skuteczność pozyskania wartościowych pracowników – dodaje Błażej Migoń z BPSC.

 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Warto monitorować efekty procesów rekrutacyjnych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.