Jak pisze serwis The Verge nowe amerykańskie przepisy, mające zniechęcić firmy do stosowania zautomatyzowanego telemarketingu, pozwolą na nałożenie nawet 10 tys. USD grzywny za jedno tego rodzaju połączenie.

- Poza zwiększeniem maksymalnej kwoty grzywny za jedno połączenie prawo wymaga od głównych koncernów telekomunikacyjnych, takich jak AT&T, Verizon i T-mobile, aby korzystali z systemu uwierzytelniania identyfikatora rozmówcy STIR/SHAKEN.
- Docelowo operatorzy tacy jak AT&T czy Verizon powinni identyfikować połączenia pomiędzy swoimi sieciami, gwarantując, że połączenie pochodzi od prawdziwego i zidentyfikowanego numeru.
- W czerwcu 2019 roku FCC jednogłośnie opowiedziała się za możliwością domyślnego blokowania zautomatyzowanego telemarketingu przez firmy telefoniczne.
Podpisana przez prezydenta USA Donalda Trumpa w poniedziałek ustawa TRACED podwyższa grzywny za stosowanie zrobotyzowanych połączeń telefonicznych i zobowiązuje dostawców usług telekomunikacyjnych do uwierzytelniania połączeń realizowanych za pośrednictwem ich sieci. Na początku grudnia amerykański Kongres zatwierdził przełomowe prawo, dające nowe możliwości ścigania podmiotów odpowiedzialnych za nielegalne zrobotyzowane połączenia - pisze serwis.
Poza zwiększeniem maksymalnej kwoty grzywny za jedno połączenie prawo wymaga od głównych koncernów telekomunikacyjnych, takich jak AT&T, Verizon i T-mobile, aby korzystali z systemu uwierzytelniania identyfikatora rozmówcy STIR/SHAKEN. Technologia te pozwala klientowi sprawdzić, czy przychodzące połączenie nie jest zautomatyzowanym telemarketingiem ze sfałszowanego numeru telefonu. Jak zauważył Verge, telekomy już rozpoczęły wdrażanie tej technologii, jednak na razie w ograniczonym zakresie.
Czytaj też: Menedżerowie nie mają wyjścia. Zarządzanie musi się zmienić
Docelowo operatorzy tacy jak AT&T czy Verizon powinni identyfikować połączenia pomiędzy swoimi sieciami, gwarantując, że połączenie pochodzi od prawdziwego i zidentyfikowanego numeru.

KOMENTARZE (0)