PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

W sporcie i w biznesie liczą się wyniki - metody zarządzania Manchester United

• W Manchester United zespół i metodologia zarządzania wynikami piłkarzy nazywa się "performance services".
• Podejście służące inspirowaniu, stymulowaniu i wspieraniu zawodników w realizacji celów klubu ma zastosowanie również w biznesie.
• Ekspertka Aon Hewitt radzi menedżerom, w jaki sposób mogą wykorzystać zarządzanie wynikami w swoich zespołach.

  • Autor: JP
  • 7 lip 2016 15:12
W sporcie i w biznesie liczą się wyniki - metody zarządzania Manchester United
W Manchester United procesy zarządzania wynikami i efektywnością zawodników stały się nieodzownym elementem budowania sukcesu drużyny. (Fot.: aon.com)
REKLAMA

W sporcie i biznesie nastawienie na wyniki jest cechą wspólną. Dynamiczne środowisko działania, rosnąca liczba zmiennych czynników i konieczność podejmowania szybkich decyzji determinują sukces w obu dziedzinach.

W Manchester United procesy zarządzania wynikami i efektywnością zawodników stały się nieodzownym elementem budowania sukcesu drużyny. Dedykowany jest temu zespół performance services, kierowany przez Tony'ego Strudwicka, którego rolą jest wspieranie trenerów i piłkarzy w osiąganiu jak najwyższych wyników. Zespół łączy nowoczesne praktyki pomiaru i analizy wskaźników i danych o piłkarzach z tradycjami i stylem przywódczym zbudowanym przez Sir Alex'a Fergusona, byłego menedżera klubu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Szukanie analogii miedzy światami sportu i biznesu to wielokrotnie sprawdzona taktyka. Z dyskusji z Tony'm Strudwick'iem na temat sposobu zarządzania wynikami w Manchester United wynika kilka praktycznych podpowiedzi dla firm, które chcą zwiększyć efektywność systemów i procesów zarządzania wynikami.

Stawiaj krótko- i długoterminowe cele

W drużynie Manchester United, cele krótkoterminowe są zawsze takie same: wygrać najbliższy mecz. W trakcie sezonu, może to być nawet kilka razy w tygodniu. Jednocześnie, długofalowa wizja klubu to "być najlepszym klubem piłkarskim na świecie – zarówno na boisku, jak i poza nim".

Aby osiągnąć cel, zarząd klubu rozwija i realizuje długoterminowy plan strategiczny, ale też zdaje sobie sprawę z potrzeby elastycznego adoptowania się do nieprzewidzianych wyzwań i okoliczności, które dzieją się tu i teraz. Menedżer, jak i cały sztab szkoleniowy na co dzień pracują nad realizacją celów długoterminowych w perspektywie całego sezonu piłkarskiego, jednocześnie zmagając się i reagując na codzienne wyzwaniami związane z treningami, kontuzjami czy słabszą dyspozycją zawodników.

– W świecie biznesu, podobnie jak w futbolu, stawianie celów w dłuższej perspektywie, np. rocznej, często traci zasadność. Stawianie ich częściej, a jednocześnie utrzymanie zespołu na odpowiednich torach – to praktyka trenerska przydatna każdemu menedżerowi – komentuje Katarzyna Stasińska, szef obszaru wynagrodzeń i zarządzania wynikami w Aon Hewitt.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W sporcie i w biznesie liczą się wyniki - metody zarządzania Manchester United

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.