PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

W kryzysie menedżer musi stać się psychologiem

Z powodu pandemii praca zdalna stała się w wielu przypadkach koniecznością. Menedżerowie musieli z dnia na dzień przestawić firmy na zupełnie nowy model działania. Nie wszyscy zdają pomyślnie ten trudny test. Jak zarządzać rozproszonym zespołem i odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Jakie kompetencje zyskują na znaczeniu i wreszcie – czy Polacy radzą sobie z pracą w modelu home office?

W kryzysie menedżer musi stać się psychologiem
Ellina Lolis podkreśla, że mimo wielu wyzwań, jakie praca zdalna stawia przed menedżerem, chyba nie ma już przed nią odwrotu. Fot. mat. pras.
REKLAMA
  • Kiedyś benefit, dziś konieczność. Do pracy zdalnej musieli w trybie pilnym przekonać się wszyscy, nawet ci, którzy do tej pory unikali jej jak ognia.
  • Mowa o pracodawcach, którym trudno było przyjąć do wiadomości, że „nie wiedzą”, co robi w danym momencie ich pracownik, którzy obawiali się obniżenia produktywności i jakości pracy.
  • Tymczasem to, jak zespół będzie sprawdzał się w pracy zdalnej, tak naprawdę zależy od menedżera.

Efektywnie na odległość

- Praca zdalna na tak dużą skalę może być trudna dla pracowników, ale jeszcze trudniejsza dla menedżerów. Muszą oni stworzyć zupełnie nowy system zarządzania zespołem – komunikacji, motywowania, delegowania zadań. Podczas kryzysu szef jest siłą napędową dla swojego zespołu, pokazując, że nawet w trudnej sytuacji potrafimy się odnaleźć i dobrze funkcjonować - tłumaczy Agata Błaszkiewicz, dyrektor działu personalnego w Colliers International.

Potwierdza to również Ellina Lolis, wiceprezes JF Hillebrand Poland i prezes JF Hillebrand Russia. Na co dzień zarządza kilkudziesięcioosobowym zespołem w oddziałach firmy w Polsce i w krajach byłej WNP, czyli Rosji, Białorusi, krajach bałtyckich, Kazachstanie, Uzbekistanie, Gruzji, Azerbejdżanie. Dla niej praca zdalna, na dodatek w wielokulturowym zespole, to od lat codzienność.

- Praktycznie od 12 lat pracuję w dużych, międzynarodowych korporacjach, w których komunikacja na odległość była koniecznością. Gdy zaczynałam tego rodzaju współpracę, towarzyszyło mi wiele obaw o efektywność zespołów bez mojej bezpośredniej kontroli. Będąc w dłuższej delegacji nie miałam 100-proc. zaufania do moich ludzi, czy są tak samo skuteczni, jak wtedy, gdy jestem obok nich – wspomina Lolis w rozmowie z PulsHR.pl.

- Teraz oczywiście jest mi wstyd, jak przypominam sobie te obawy, bo twarde dane pokazują, jak bardzo się myliłam. Wszystkie moje zespoły, zarówno ten polski, rosyjski i te z innych krajów są niezwykle samodzielne i skuteczne w pracy zdalnej. Standardowo w grupie Hillebrand mamy ustalone KPI (kluczowe wskaźniki efektywności – z ang. Key Performance Indicators) na poziomie 93 proc. Tymczasem teraz, gdy załoga pracuje w modelu home office, KPI sięgają poziomu 95-98 proc.! – wylicza Ellina Lolis.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W kryzysie menedżer musi stać się psychologiem

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.