W jakim zakresie religia, uczciwość i szczęście rodzinne pomagają w biznesie?

• Według respondentów badania „Znaczenie wartości w życiu zawodowym” przeprowadzonego przez HumanGraph i Okaeri Consulting uczciwe życie jest wartością, która z największym stopniu pomaga odnieść sukces w biznesie.
• Dla 63 proc. pracodawców wartości wyznawane przez kandydatów mają istotne znaczenie w procesie rekrutacji.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

W jakim zakresie religia, uczciwość i szczęście rodzinne pomagają w biznesie?

– Musimy być spójni w tym, co wyznajemy w domu i w pracy, prywatnie i publicznie, wobec bliskich i wobec obcych, wobec zwolenników i wobec konkurentów – powiedział Krzysztof Jędrzejewski, przewodniczący rad nadzorczych Kopeksu i Mostostalu Zabrze.

Jego zdaniem sukces w biznesie mogą odnosić osoby działające w oparciu o cwaniactwo, złodziejstwo, łapówkarstwo, wymuszenia czy rozboje. Zaznacza jednak, że w ten sposób można osiągnąć sukces, jeśli przyjmiemy, że interesuje nas możliwie największy zysk w najkrótszym czasie. Jednak to spójność, szacunek i empatia pozwolą nam zdobyć zaufanie innych i długofalowy sukces.

– W biznesie to właśnie ludzie są główną wartością i warto ich dostrzegać – dodaje.

Według odpowiedzi pracodawców z sektora prywatnego kluczową cechą, która powinna przyświecać osobom chcącym odnieść sukces w biznesie jest uczciwe życie. Z kolei, zdaniem pracowników, z biznesem najsilniej związane jest rodzinne szczęście.

Źródło: Okaeri Źródło: Okaeri
Co ciekawe, pracownicy w przeciwieństwie do pracodawców bardziej wierzą w osiągniecie sukcesu w biznesie dzięki wykształceniu i relacjom przyjacielskim. Pracodawcy zdecydowanie większą wagę przywiązują do uczciwego życia. Dobrobyt i bogactwo nie jest też dla pracodawców najważniejszym celem w prowadzeniu biznesu. Pracownicy do dobrobytu i bogactwa przywiązują znacznie większą wagę.

Potwierdza to Klaudia Fotyniuk, psycholog biznesu związana z Okaeri Consulting. Według niej zarówno zaprezentowane wyniki jak i historie opowiedziane przez życie pokazują, że menedżerowie i prezesi wybierają samotność na szczycie.

– Niepisane zasady przyjaźni i zasady istotne w biznesie niekiedy wykluczają się. W przyjaźni jesteśmy skłonni więcej rzeczy odpuszczać, wybaczać, działać na korzyść drugiej osoby, zapominając czasem o sobie – tu relacja ma nadrzędną rolę. W biznesie, aby być skutecznym, należy kierować się na cel, dbać o swoje interesy, nie poddawać się emocjom. To powoduje, że współpraca z przyjacielem może być nieskuteczna i może odwodzić od założonego celu, lub dodawać trudności. Ktoś kto jest dobrym przyjacielem, niekoniecznie musi być najlepszym partnerem biznesowym – wyjaśnia.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.