PARTNER PORTALU partner portalu

W internecie boom na marketingowy digital. Co z kompetencjami?

Nakłady na reklamę z wykorzystaniem tradycyjnych nośników drastycznie spadają, za to reklama w Internecie i aktywność firm w sferze digital marketingu przeżywają prawdziwy bum. To oznacza jedno. Zarządzający mniejszymi biznesami (którzy samodzielnie dbają o marketing) i marketerzy w dużych organizacjach muszą wiedzieć, jak skutecznie wykorzystać nowoczesne narzędzia.

  • Karolina Markowska
    km
  • 17 mar 2021 10:37
W internecie boom na marketingowy digital. Co z kompetencjami?
Reklama w internecie i aktywność firm w sferze digital marketingu przeżywają prawdziwy boom (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Według danych zebranych przez Publicis Groupe reklama online w 2020 roku wygenerowała wpływy większe o 4,6 proc. niż rok wcześniej.
  • Reklama w internecie nie jest jednak jedynym obszarem, który z powodu ograniczeń związanych z pandemią przeniósł się do sieci. Z przestrzeni marketingowej niemal całkowicie zniknęły targi, konferencje i inne rodzaje spotkań.
  • - Zmiany w digital marketingu zachodzą bardzo szybko, wiedzę trzeba więc systematycznie „odnawiać” – wyjaśnia Ewa Porowska, pomysłodawczyni programu Digital Marketing GFKM.

Według danych zebranych przez Publicis Groupe reklama online w 2020 roku wygenerowała wpływy większe o 4,6 proc. niż rok wcześniej. Telewizja i radio straciły odpowiednio 10,1 proc. oraz 9,5 proc., zaś dzienniki i magazyny 29,6 i 37,4 proc. W samym drugim kwartale ubiegłego roku pierwszy raz w historii wydatki na Internet przewyższyły wydatki na telewizję. W całym roku odsetek budżetów przeznaczanych na reklamę online wzrósł aż o 5,2 pkt proc. z 35,9 proc. do 41,1 proc.

Reklama w internecie nie jest jednak jedynym obszarem, który z  powodu ograniczeń związanych z pandemią przeniósł się do sieci. Z przestrzeni marketingowej niemal całkowicie zniknęły targi, konferencje i inne rodzaje spotkań. W wymuszony, ale i coraz bardziej efektywny sposób zastępują je cyfrowe narzędzia komunikacji. Znacząco rośnie też znaczenie mediów społecznościowych – do niedawna przez wielu traktowanych jako element prywatnej rozrywki, a nie poważne narzędzie marketingowe.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Brak kompetencji największą barierą

Z przeprowadzonych przez GFKM badań dotyczących wdrażania technologii charakterystycznych dla Przemysłu 4.0 w polskich firmach wynika, że jedną z największych barier w tym zakresie jest brak odpowiednich kompetencji pracowników.

Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku wykorzystywania cyfrowych narzędzi w marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwach. O ile innowacyjne startupy zwykle sprawnie poruszają się w świecie digitalowej komunikacji, to już firmy z sektorów „tradycyjnych” jeszcze do niedawna chętniej sięgały po „tradycyjne” narzędzia. Jednak i w ich przypadku pandemia wymusiła szybszą zmianę.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W internecie boom na marketingowy digital. Co z kompetencjami?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.