×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Różnorodność kulturowa pracowników coraz częściej codziennością polskich firm. Jak sobie radzą?

Z raportu „Różnorodność kulturowa a wizerunek pracodawcy” wynika, że co piąty badany polski pracownik nie widzi gotowości jego pracodawcy na przyjęcie obcokrajowców. Sporo z nas jednak widzi gotowość firm w jakich pracuje, na przyjęcie obcokrajowców.

Różnorodność kulturowa pracowników coraz częściej codziennością polskich firm. Jak sobie radzą?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
  • Specjaliści z Procontent Communication sugerują, by firmy zainwestowały w poznanie kultury przyjmowanych pracowników, bo pomoże to uniknąć trudnych sytuacji i konfliktów w przyszłości.
  • Nadal mamy, w ocenie analityków, sporo do zrobienia w kwestii niwelowania napięć.
  • Winne są temu stereotypy, których przezwyciężenie będzie długą i żmudna pracą.

Raport „Różnorodność kulturowa a wizerunek pracodawcy” zleciła agencja Procontent Communication.

Jak podkreślają analitycy agencji, w związku z malejącym bezrobociem i rosnącym zapotrzebowaniem na pracowników coraz więcej firm decyduje się na zatrudnienie obcokrajowców. To powoduje, że coraz częściej Polskie biura staja się miejscem napięć związanych z kulturą, obcą naszemu społeczeństwu.

Czytaj też: Białoruś jak Ukraina. Nowy kierunek poszukiwania pracowników

Jak wynika z badania niewiele ponad połowa badanych pracowników firm wskazała, że ich zakłady pracy są gotowe na przyjęcie obcokrajowców. Blisko 3/4 respondentów odpowiedziało jednak, że w ich firmach nie są prowadzone działania w zakresie edukacji nt. różnic kulturowych.

Jednocześnie Polacy coraz częściej zgłaszają problemy na tle komunikacji z pracownikami innych nacji. Aż 17 proc. ankietowanych w ciągu ostatnich trzech lat przeżyła nieporozumienie ze swoim współpracownikiem z powodu różnic na tle kulturowym.

źródło: Agencja Procontent Communication/materiały dla mediów
źródło: Agencja Procontent Communication/materiały dla mediów

- Pilnie potrzebne są działania edukacyjne skierowane do obu stron zarówno polskich pracowników - nastawione na pogłębianie zrozumienia, dialogu i otwartości oraz dla pracowników z zagranicy by mogli łatwiej zasymilować się w nowym miejscu pracy - mówi Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication. W jej ocenie firmy powinny spoglądać w stronę wydarzeń integracyjnych, kursów językowych i warsztatów ze zrozumienia różnic kulturowych, ale poprawić sytuację i się przygotować.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Różnorodność kulturowa pracowników coraz częściej codziennością polskich firm. Jak sobie radzą?
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA