PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

W firmach brakuje dyrektorów ds. cyfrowych

• Mała popularność stanowiska dyrektora ds. cyfrowych przekłada się na niską skuteczność wdrażania spójnej strategii cyfrowej.
• Tylko 6 proc. spośród największych globalnych firm zatrudnia dyrektora ds. cyfrowych.
• Eksperci wskazują na rosnącą konieczność istnienia takiego stanowiska.

  • Autor:PAP/em
  • 18 sty 2016 13:57
W firmach brakuje  dyrektorów ds. cyfrowych
Chief Digital Officer jest stosunkowo nowym stanowiskiem (fot. pixabay)
REKLAMA

PwC przeanalizowało 1500 największych państwowych i prywatnych firm na świecie pod kątem tego, jak zarządza się w nich wdrażaniem innowacji, produktów, ale i metod zarządzania opartych na wykorzystaniu nowych technologii. Wyniki badania wskazują, że mała popularność stanowiska dyrektora ds. cyfrowych w tych firmach, bezpośrednio przekłada się na niską skuteczność wdrażania spójnej strategii cyfrowej w przedsiębiorstwach.

“Główną rolą Chief Digital Officer jest koordynowanie cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa w każdym aspekcie jego funkcjonowania. Mowa tu zarówno o wewnętrznych modelach pracy oraz zarządzania, jak i relacjach z kontrahentami i konsumentami. Dyrektor ds. cyfrowych ma także reagować na nowe trendy i modyfikować cyfrową strategię rozwoju firmy na tej podstawie.” - przekonuje dr Pierre Peladeau, jeden z autorów badania, partner w PwC France.

“Zakres obowiązków dyrektora zasiadającego na stanowisku Chief Digital Officer jest dużo bardziej płynny od tego, jaki dotyczy innych funkcji kierowniczych. Kluczową cechą dyrektor ds. cyfrowych powinna być więc elastyczność i wszechstronność” - wskazują autorzy badania.

Chief Digital Officer jest stosunkowo nowym stanowiskiem, trudno więc jednoznacznie zdefiniować zakres kompetencji, jakimi powinni wykazać się tego typu osoby. Badanie pokazuje, że 39 proc. z nich pracowało wcześniej w dziale marketingu, 17 proc. w dziale sprzedaży, zaś tylko 17 w jednostkach IT.

Raport informuje, że stanowisko Chief Digital Officer istnieje w 13 proc. firm z branży rozrywkowej i mediowej, w 11 proc. firm z branży spożywczej i w 9 proc. firm zajmujących się wytwarzaniem produktów typowo konsumenckich. Na zatrudnienie dyrektora w randze Chief Digital Officer zdecydowało się 7 proc. europejskich i 5 proc. amerykańskich firm. Największą potrzebę istnienia tego typu stanowiska wykazują firmy zatrudniające przynajmniej 10 tys. pracowników (od 7 do 9 proc. badanych przedsiębiorstw).

Tylko 6 proc. spośród największych globalnych firm zatrudnia dyrektora ds. cyfrowych, który nadzoruje wdrażanie organizacji procesów, komunikacji i metod zarządzania opartych na nowych technologiach.

“Pomimo tego, że rewolucja cyfrowa stała się faktem, co widać chociażby po zmianach w kulturze popularnej, większość firm ciągle nie wyznaczyła wśród dyrektorów najwyższego szczebla jednej osoby, który mogłaby koordynować i łączyć działania firmy mające miejsce w całym spektrum cyfrowym - od produkcji, przez sprzedaż, po marketing. Zamiast tego próbuje się to czynić na poziomie pojedynczych działów, jednostek, czy regionalnych przedstawicielstw przedsiębiorstwa” - wyjaśnia Roman Friedrich, jeden z autorów badania, partner PwC Germany.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W firmach brakuje dyrektorów ds. cyfrowych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.