PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

W Amice koronakryzysowe zasady płacowe ustalone

W ramach zawartych porozumień, jak podała Amica, przewiduje się obniżenie wymiaru czasu pracy pracowników Amiki na podstawie umowy o pracę o 20 proc. w stosunku do wymiaru czasu pracy określonego w umowach o pracę i redukcję wynagrodzeń na poziomie 20 proc. wynagrodzenia zasadniczego przez okres trzech miesięcy (od 20 kwietnia 2020 roku do 19 lipca 2020 roku).

  • Ireneusz Chojnacki
    ICH
  • 16 kwi 2020 22:29
W Amice koronakryzysowe zasady płacowe ustalone
Prezes zarządu Amiki zrezygnował ze swojego wynagrodzenia w całości do końca okresu obowiązywania porozumień obniżających wynagrodzenia pracowników (Fot. mat. Amica)
REKLAMA

16 kwietnia 2020, w związku z rozprzestrzenianiem się  epidemii koronawirusa, zostały ustalone z zakładową organizacją związkową działającą w Amice oraz z przedstawicielami pracowników w Amica Handel i Marketing i Inteco Business Solutions (spółkami zależnymi wchodzącymi w skład grupy Amica) warunki porozumień w sprawie określenia warunków i trybu wykonywania pracy w okresie obniżonego wymiaru czasu pracy oraz porozumień w sprawie czasowego stosowania mniej korzystnych warunków zatrudnienia niż wynikające z umów o pracę - poinformowała Amica.

Przewiduje się obniżenie wymiaru czasu pracy pracowników Amiki oraz pracowników Amica Handel i Marketing i Inteco Business Solutions na podstawie umowy o pracę o 20 proc. w stosunku do wymiaru czasu pracy określonego w umowach o pracę i redukcję wynagrodzeń na poziomie 20 proc. wynagrodzenia zasadniczego przez okres trzech miesięcy (od 20 kwietnia 2020 roku do 19 lipca 2020 roku).

Zawarte porozumienia przewidują ponadto zawieszenie stosowania od 20 kwietnia 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku części postanowień obowiązujących w ww. spółkach regulaminów wynagradzania dotyczących wypłaty zmiennych części wynagrodzenia (tj. premii miesięcznych, premii kwartalnych oraz premii rocznej).

Amica poinformowała ponadto, że prezes spółki zrezygnował ze swojego wynagrodzenia w całości do końca okresu obowiązywania porozumień obniżających wynagrodzenia pracowników.

- Pozostali członkowie zarządu spółki oraz członkowie rady nadzorczej spółki zadeklarowali redukcję swoich wynagrodzeń o 30 proc. na okres obowiązywania w spółce porozumienia w sprawie określenia warunków i trybu wykonywania pracy w okresie obniżonego wymiaru czasu pracy oraz wprowadzenia czasowej redukcji wysokości wynagrodzenia - podała Amica.

Amica poinformowała, że podobnego rodzaju działania oszczędnościowe – mające ograniczyć negatywne skutki gospodarcze związane z pandemią koronawirusa – planowane są w zagranicznych spółkach zależnych grupy kapitałowej Amica; przy uwzględnianiu rozwiązań wynikających z lokalnych pakietów pomocowych (programów wsparcia finansowego) uruchamianych ze środków publicznych w poszczególnych państwach, które mają złagodzić skutki kryzysu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: W Amice koronakryzysowe zasady płacowe ustalone

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ferdynand 2020-04-17 09:02:49

    Wszyscy umrzemy

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.