W Ameryce z łóżka czy z kawiarni pracuje już prawie połowa pracowników

Jak wynika z sondażu Gallupa, w Stanach Zjednoczonych w 2016 r. 43 proc. pracowników  zadeklarowało, że w pewnym stopniu pracuje zdalnie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

W Ameryce z łóżka czy z kawiarni pracuje już prawie połowa pracowników

Jak podaje portal miasto2077.pl, w porównaniu do 2012 r. spadła liczba osób pracujących z domu tylko przez jeden dzień w tygodniu, natomiast wzrosła, z 24 proc. do 31 proc., liczba pracujących w ten sposób od 4 do 5 dni w tygodniu.

Najczęściej poza biurem (ponad 50 proc.) pracują specjaliści IT. Jednak to rozwiązanie staje się coraz popularniejsze w branży finansowej, ubezpieczeniach czy nieruchomościach.

Co ważne z punktu widzenia pracodawców, w 2012 roku pracownicy wykonujący swoje obowiązki w siedzibie firmy wykazywali większe zaangażowanie w pracę niż pracownicy zdalni. Natomiast dane z 2016 pokazują, że najbardziej zaangażowani są pracownicy, którzy poza biurem spędzają 60-80 proc. czasu pracy.

Czytaj więcej: Praca zdalna ma sporo plusów. W przyszłości będzie normą?

Zainteresowanie pracą zdaną widać również w badaniach dotyczących środków transportu, jakie wybierają mieszkańcy Ameryki. Jak podaje miasto2077.pl, w tym kraju w ciągu ostatnich kilkunastu lat wiele osób zrezygnowało z codziennych dojazdów własnym samochodem na rzecz innych rozwiązań.

Przytaczają dane zebrane przez American Community Survey, z których wynika, że od 2000 r. prawie połowa ze 100 największych miast w USA zanotowała wzrost wykorzystania transportu publicznego. Co ciekawe, to samo badanie wskazuje, że pracujący Amerykanie zamiast dojeżdżać samochodami do pracy, częściej wybieraj... pracę w domu albo w znajdującej się niedaleko kawiarni, do której mogą dojść pieszo.

Także pracownicy w Polsce coraz przychylniej patrzą na taką formę wykonywania obowiązków. Z badań Hays Poland wynika, że pracę zdalną już teraz umożliwia 55 proc. firm.

- Pytania o świadczenia dodatkowe i możliwość zdalnego wykonywania przynajmniej części obowiązków, stały się standardem w procesach rekrutacyjnych. Szybki rozwój technologiczny i rosnąca mobilność społeczeństwa wskazują także na to, że coraz więcej osób będzie decydować się na taką formę pracy. Obok atrakcyjnego wynagrodzenia to właśnie świadczenia dodatkowe są czynnikiem wpływającym na wybór pracodawcy oraz lojalność wobec niego - co w konsekwencji decyduje o zmniejszeniu rotacji pracowników - zauważa Agnieszka Pietrasik, executive manager w Hays Poland.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.