PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

W 8. tygodniu od otwarcia centra handlowe odwiedziło od 77 do 81 proc. klientów

W 8 tygodniu od otwarcia centrów handlowych zarejestrowano średnio od 77 do 81 proc. klientów w porównaniu do ubiegłego roku - wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych. 63 proc. odwiedzin odnotowano w niedzielę handlową - 28 czerwca.

  • Autor:PAP
  • 1 lip 2020 17:27
W 8. tygodniu od otwarcia centra handlowe odwiedziło od 77 do 81 proc.  klientów
Odwiedzalność w galeriach rośnie (Fot. Fotolia)
REKLAMA
  • Jak wynika z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych z 88 obiektów (o łącznej powierzchni 3,1 mln m kw. GLA, stanowiących 26 proc. rynku) odwiedzalność w dniach 22-27 czerwca br. wyniosła średnio od 77 do 81 proc. ubiegłorocznej wartości.
  • Wysoki wskaźnik - 63 proc. odwiedzin zanotowała niedziela 28 czerwca - pierwsza od dawna i jedna z nielicznych handlowych w tym roku - czytamy.
  • W opinii PRCH wynik jest zadowalający.

"To dobry wynik, biorąc pod uwagę, że nie wszyscy mogli mieć świadomość, że niedziela jest handlowa. Na wysoki wskaźnik odwiedzin z pewnością miały też wpływ odbywające się tego dnia wybory prezydenckie" - oceniła Anna Zachara-Widła z PRCH. Wskazała, że nieco lepsza odwiedzalność nadal panuje w obiektach małych i średnich. Duże i bardzo duże galerie handlowe są o 3-4 punkty procentowe w tyle.

Z badania wynika, że najlepsze wskaźniki w stosunku do ubiegłego roku zanotował w badanym tygodniu Region Południowo-Zachodni. Stabilna sytuacja panuje w Regionie Północnym, tam wartość footfallu nadal plasuje się w czołówce wyników. Najsłabiej wypadł Region Wschodni ze średnią odwiedzalnością na poziomie 70-76 proc. w zależności od dnia.

Według dyrektor operacyjnej w Reveal Systems Beaty Tomaś, wprowadzenie 4 maja kolejnego etapu odmrażania gospodarki udowodniło, że klienci do serca wzięli sobie powagę sytuacji związanej z trwającą pandemią i nie zdecydowali się na szturm centrów handlowych od razu. "Sytuacja ulega jednak systematycznej poprawie" - oceniała.

"Z danych zbieranych przez Reveal w 60 obiektach handlowych wynika, że wskaźnik odwiedzin zanotował w maju br 35-procentowy spadek w stosunku do maja 2019, ale już w porównaniu miesiąc do miesiąca footfall majowy wyniósł 165,9 proc. odwiedzin kwietniowych" - podała.

Tomaś dodała, że trwająca napięta sytuacja wymaga podejmowania szczególnych działań dążących do zapewnienia rzetelnych wyników odwiedzalności. "To sprowadza się do stałej kontroli poprawności funkcjonowania systemów zliczania klientów, co gwarantuje, że zebrane i przedstawiane dane odzwierciedlają aktualną sytuację na rynku" - wskazała.

Polska Rada Centrów Handlowych jest stowarzyszeniem zrzeszającym ponad 240 firm działających w branży nieruchomości i miejsc handlu oraz usług. 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W 8. tygodniu od otwarcia centra handlowe odwiedziło od 77 do 81 proc. klientów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.