"W 1989 roku uwierzyłem w bycie biznesmenem"

W 1989 roku uwierzyłem, że jest szansa zostać biznesmenem. Wielu wówczas w to uwierzyło, dzięki czemu mieliśmy boom przedsiębiorczości – powiedział Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie podczas debaty pt. „Trzecia dekada budowy polskiego biznesu spożywczego – sukcesy i wyzwania” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

"W 1989 roku uwierzyłem w bycie biznesmenem"

Jego zdaniem, te trzy dekady były ze wszech miar udane. - Nawet ci, którym nie udało się odnieść spektakularnego sukcesu, wiele się nauczyli. Można było także zarobić przyzwoite pieniądze – dodał.

Zaznaczył, że do około roku 2000, polskie firmy skupiły się na budowaniu mocy produkcyjnych. - Wierzyliśmy, że samo posiadanie mocy wytwórczych pozwoli odnieść sukces na rynku. Walka o przetrwanie na konkurencyjnym rynku była dopiero drugim etapem – powiedział prezes Daniłowski.

Okres tej walki także podzielił na etapy. - Pierwszym była walka o jakość produktów. Wprowadzano pierwsze systemy jakości i HACCP. Gdy już osiągnięto doskonałą i powtarzalną jakość, kolejnym wyzwaniem, jaki postawił przed nami rynek, była innowacyjność – mówił Zenon Daniłowski.

Uważa on, że kolejnym wyzwaniem, przed którym stoją polskie firmy spożywcze, jest inwestowanie w marketing. - Wielu przedsiębiorców, w tym ja, nie ma odwagi poważnie zainwestować w marketing. Działamy jako producenci marek własnych czy w biznesie B2B. Jest to oczywiście działalność rentowna, ale zyski są mniejszy niż mogłyby być – uważa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.