PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Voiceboty i chatboty pracownikami przyszłości

Voiceboty i chatboty są coraz częściej wykorzystywane przez firmy przy prowadzeniu komunikacji z klientem. Wszystko po to, by odpowiadać na potrzeby konsumentów i budować pozytywne customer experience.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Voiceboty i chatboty pracownikami przyszłości

  • Z opublikowanego przez NASK raportu „Sztuczna inteligencja w społeczeństwie i gospodarce” wynika, że 90 proc.  Polaków dostrzega wpływ, jaki na codzienność ma sztuczna inteligencja.
  • 75 proc. konsumentów twierdzi, że jest gotowa zrezygnować z interakcji z marką, jeśli ta zbyt wolno reaguje na ich zapytania.
  • Jak wynika z raportu firmy Symetria X, dla większości główną zaletą botów wykorzystywanych w obsłudze klienta jest ich dostępność.

Za przykład tego, jak nowoczesne rozwiązania mogą usprawnić pracę, podawana jest obsługa klienta. Jak wynika z badań SAP Customer Experience, niemal 75 proc. konsumentów twierdzi, że jest gotowa zrezygnować z interakcji z marką, jeśli ta zbyt wolno reaguje na ich zapytania. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom firmy wprowadzają rozwiązania, które przyspieszyć mają procesy komunikacji na linii marka - klient. Wzrost popularności wirtualnych kanałów i mediów społecznościowych sprawia, że na znaczeniu zyskują voiceboty, a także chatboty.

Jak przewiduje międzynarodowa firma analityczna Global Market Insights, światowy rynek chatbotów w 2024 roku ma być wart 1,3 biliona dolarów.

Na rozwój chatbotów oraz voicebotów w prowadzeniu procesu komunikacji z klientem stawia m.in. Bank Pocztowy.

- W Banku Pocztowym aktywnie poszukujemy możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii w celu poprawy procesów komunikacji zarówno wewnątrz banku, jak i w kontakcie z klientami. Stale pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, również tymi związanymi z rozwojem chatbotów i voicebotów. Wiemy, że niektórzy klienci mogą preferować taką formę kontaktu z bankiem, jako alternatywę dla telefonicznej rozmowy z konsultantem. Dlatego cały czas pracujemy nad rozwojem tych kanałów, dążąc do większego komfortu klientów, ale też łatwiejszego, pełniejszego i bardziej "na bieżąco" dostępu do informacji związanych z ich relacją z bankiem, jak np. informacji o zobowiązaniach– tłumaczy Paweł Rzewuski, zastępca dyrektora departamentu Systemów Informatycznych Banku Pocztowego.

Przeczytaj: Wirtualny asystent - mówi, ale nie myśli. Co z etyką?

Kontakt 24/7

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.