Voiceboty i chatboty są coraz częściej wykorzystywane przez firmy przy prowadzeniu komunikacji z klientem. Wszystko po to, by odpowiadać na potrzeby konsumentów i budować pozytywne customer experience.

- Z opublikowanego przez NASK raportu „Sztuczna inteligencja w społeczeństwie i gospodarce” wynika, że 90 proc. Polaków dostrzega wpływ, jaki na codzienność ma sztuczna inteligencja.
- 75 proc. konsumentów twierdzi, że jest gotowa zrezygnować z interakcji z marką, jeśli ta zbyt wolno reaguje na ich zapytania.
- Jak wynika z raportu firmy Symetria X, dla większości główną zaletą botów wykorzystywanych w obsłudze klienta jest ich dostępność.
Za przykład tego, jak nowoczesne rozwiązania mogą usprawnić pracę, podawana jest obsługa klienta. Jak wynika z badań SAP Customer Experience, niemal 75 proc. konsumentów twierdzi, że jest gotowa zrezygnować z interakcji z marką, jeśli ta zbyt wolno reaguje na ich zapytania. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom firmy wprowadzają rozwiązania, które przyspieszyć mają procesy komunikacji na linii marka - klient. Wzrost popularności wirtualnych kanałów i mediów społecznościowych sprawia, że na znaczeniu zyskują voiceboty, a także chatboty.
Jak przewiduje międzynarodowa firma analityczna Global Market Insights, światowy rynek chatbotów w 2024 roku ma być wart 1,3 biliona dolarów.
Na rozwój chatbotów oraz voicebotów w prowadzeniu procesu komunikacji z klientem stawia m.in. Bank Pocztowy.
- W Banku Pocztowym aktywnie poszukujemy możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii w celu poprawy procesów komunikacji zarówno wewnątrz banku, jak i w kontakcie z klientami. Stale pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, również tymi związanymi z rozwojem chatbotów i voicebotów. Wiemy, że niektórzy klienci mogą preferować taką formę kontaktu z bankiem, jako alternatywę dla telefonicznej rozmowy z konsultantem. Dlatego cały czas pracujemy nad rozwojem tych kanałów, dążąc do większego komfortu klientów, ale też łatwiejszego, pełniejszego i bardziej "na bieżąco" dostępu do informacji związanych z ich relacją z bankiem, jak np. informacji o zobowiązaniach– tłumaczy Paweł Rzewuski, zastępca dyrektora departamentu Systemów Informatycznych Banku Pocztowego.
Przeczytaj: Wirtualny asystent - mówi, ale nie myśli. Co z etyką?
Kontakt 24/7


KOMENTARZE (0)