PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Uśmiechnięty menedżer. Czy poczucie humoru ułatwia zarządzanie?

Niewątpliwie lider powinien być kreatywny, mieć odpowiednie cechy przywódcze i zdolności komunikacyjne, by dobrze zarządzać swoimi pracownikami. A co z poczuciem humoru – jest ono potrzebne czy raczej niekoniecznie?

Uśmiechnięty menedżer. Czy poczucie humoru ułatwia zarządzanie?
REKLAMA

Z badań przeprowadzonych przez Grant Thornton wynika, że poczucie humoru nie jest wysoko cenione przez przedsiębiorców. 48 proc. respondentów z UE uważa, że dobry lider powinien mieć poczucie humoru. Podobnie myśli jedynie 38 proc. Polaków. Czy słusznie?

Czytaj też: Kapcewicz: Menedżer wychowuje pracownika dla kogoś innego

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Osobiście uważam, że w przewodzeniu ludziom ważne, aby umieć natchnąć ich do innego sposobu myślenia, pomóc im pokonać własne ograniczenia po to, by mogli iść dalej i osiągnąć sukces. Poczucie humoru i pozytywne nastawienie są w tym niezwykle przydatne. Pomagają też w przełamywaniu stereotypów – mówi Tomasz Wróblewski, partner zarządzający w Grant Thortnton.

Andrzej Popadiuk z zarządu Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów uważa, że szef z ludzką twarzą, który w sytuacjach nieformalnych potrafi wrzucić na luz, ma poczucie humoru i dystans do siebie, zwykle cieszy się większą akceptacją i życzliwością pracowników.

Czytaj też: Menedżer nie jest silny swoją władzą, ale rezultatami pracowników

Potwierdza to Wróblewski, który sądzi, że mistrzostwem świata jest, jeśli ktoś, kto ma poczucie humoru i potrafi odnieść je do siebie. – Znam ludzi, którzy mówią o swoich słabościach, a nawet potrafią z nich żartować. Taka postawa zdecydowanie zachęca pracowników do współpracy – komentuje.

Zdaniem Wróblewskiego gdy codzienna rutyna zostaje przełamana dowcipem, wówczas pracownicy zaczynają patrzeć na dany problem inaczej.

– W naszych firmach za każdym razem przychodzimy do tych samych sal konferencyjnych, siadamy na tych samych miejscach, w tej samej kolejności zabieramy głosy. Niemalże możemy przewidzieć, co kto powie. Czasem zdarza się, że podczas spotkania napięcie rośnie, nagle ktoś opowiada anegdotę i po salwie śmiechu dostrzegamy inne aspekty problemu. Znajdujemy rozwiązanie – wyjaśnia Wróblewski.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Uśmiechnięty menedżer. Czy poczucie humoru ułatwia zarządzanie?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.