PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

UE nakazała firmie Broadcom zmianę praktyk biznesowych

  • Autor: PAP/AT
  • 16 paź 2019 16:52

Regulatorzy Unii Europejskiej nakazali firmie Broadcom zmianę praktyk biznesowych wobec jej kluczowych klientów. Obecnie istnieją "mocne przesłanki", że narusza ona konkurencyjność rynkową - podała agencja Associated Press.

UE nakazała firmie Broadcom zmianę praktyk biznesowych
Istnieją "mocne przesłanki", że firma Broadcom narusza konkurencyjność rynkową (fot.pixabay.com)
REKLAMA

Komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager wskazała, że jej komisja znalazła "mocne przesłanki" na to, że Broadcom "angażuje się w praktyki antykonkurencyjne".

Zespół Vestager rozpoczął śledztwo ws. Broadcomu w czerwcu. Miało ono zbadać czy jeden z największych światowych dostawców układów scalonych na potrzeby telewizorów i modemów w kontraktach z sześcioma kluczowymi klientami zawarł zapisy wyłączności współpracy, które naruszają zasady konkurencyjności rynkowej.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Umowa o zakazie konkurencji: Co w niej może być, a czego nie powinno?

Dochodzenie jeszcze się nie zakończyło, lecz Vestager nakazała Broadcomowi zmianę praktyk biznesowych na podstawie wstępnych wniosków. Decyzja ta ma być sposobem na rozwiązanie problemu długotrwałych śledztw KE, które mogą toczyć się latami, zanim stwierdzą nieprawidłowości i zakażą określonych praktyk - ocenił Bloomberg.

Amerykańska firma w oświadczeniu twierdzi, że zapisy jej umów ograniczają wybory klientów koncernu. "Zamierzamy odwołać się od decyzji Komisji w sądach europejskich, ale do czasu rozwiązania sprawy dostosujemy się do wymagań KE" - wskazano.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UE nakazała firmie Broadcom zmianę praktyk biznesowych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA