PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Uczeni z Oksfordu przeanalizowali media społecznościowe i ich wpływ na nastoletnich odbiorców

Badanie naukowców z Uniwersytetu Oksfordzkiego wykazało, że wpływ długiego korzystania z mediów społecznościowych na zadowolenie z życia wśród nastolatków jest ograniczony i najprawdopodobniej "niewielki" - podał 7 maja serwis BBC.

  • Autor: PAP/GP
  • 7 maj 2019 12:05
Uczeni z Oksfordu przeanalizowali media społecznościowe i ich wpływ na nastoletnich odbiorców
99,75 proc. satysfakcji z życia nie jest w żaden sposób związana z korzystaniem z mediów społecznościowych. (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • Kluczem do analizy badanych był czas, jaki spędzają korzystając z aplikacji i serwisów społecznościowych.
  • Wyniki analiz pokazały, że media społecznościowe nie mają znaczącego wpływu na samopoczucie nastolatków.
  • Oksfordzki zespół badawczy planuje w niedalekiej przyszłości spotkać się z przedstawicielami platform społecznościowych i przedyskutować współpracę nad kolejnymi badaniami.

 

Badanie autorstwa prof. Andrew Przybylskiego i Amy Orben z Oksfordzkiego Instytutu Internetowego przeprowadzono na ok. 12 tys. nastoletnich (10-15 lat) respondentów pochodzących z Wielkiej Brytanii. W badaniu wykorzystano dane zebrane w okresie od 2009 do 2017 r.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Podstawowe pytanie postawione przez badaczy odnosi się do związku między czasem korzystania z mediów społecznościowych, a zadowoleniem z życia. Rozważane ono było dwojako: naukowcy sprawdzali, czy nastolatki używające serwisów typu Facebook znacznie dłużej od średniej określają swoje zadowolenie z życia jako niższe, ale też czy dzieci z niższym samopoczuciem częściej przenoszą swoją uwagę na media społecznościowe.

Wyniki analiz statystycznych pokazały, że media społecznościowe nie mają znaczącego wpływu na samopoczucie nastolatków - większość efektów okazała się "trywialna" i często "nie podążała tylko w jedną stronę".

Czytaj też: Gigant społecznościowy zatrudnia specjalnych pracowników

- 99,75 proc. satysfakcji z życia nie jest w żaden sposób związana z korzystaniem z mediów społecznościowych - stwierdził prof. Przybylski.

Badacze odnaleźli więcej typów związków między czasem korzystania z mediów społecznościowych a samopoczuciem wśród dziewczynek niż u chłopców, lecz nawet istotne statystycznie powiązania wykazywały niewielki wpływ na ogólne zadowolenie z życia wśród młodzieży.

Jeśli nie "social", to co determinuje radość młodych?

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Uczeni z Oksfordu przeanalizowali media społecznościowe i ich wpływ na nastoletnich odbiorców

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.