PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Uczciwa cena testu kompetencji to góra 300 zł

– Kiedy słyszę, że podstawowy test kompetencji może kosztować nawet 300, 400 zł lub więcej, to trudno mi znaleźć dla tego uzasadnienie, bo takich cen nie ma nawet w Stanach Zjednoczonych – mówi Anna Sarnacka-Smith, trener biznesu, konsultant w firmie Effectiveness.

Uczciwa cena testu kompetencji to góra 300 zł
– Wciąż za mało mówimy o tym, dlaczego warto badać kompetencje miękkie i jak dobierać narzędzia – uważa Anna Sarnacka-Smith, trener biznesu. (fot. mat.pras.)
REKLAMA

Po co badać kompetencje miękkie kandydatów czy pracowników?

Anna Sarnacka-Smith, trener biznesu, konsultant w firmie Effectiveness: – Proszę sobie wyobrazić, że lekarz diagnozuje pacjenta tylko i wyłącznie na podstawie informacji, które pozyskuje w wywiadzie oraz oczywiście na podstawie swojej wiedzy i swojego doświadczenia. Taki lekarz rzecz jasna postawi diagnozę, ale jeśli czujemy, że dolega nam coś więcej niż przeziębienie, to czy wręcz sami nie oczekujemy, że powinno się nam zlecić jakieś specjalistyczne badania? Czujemy, że może w wywiadzie o czymś nie powiedzieliśmy, coś nie wydało nam się aż tak istotne lub po prostu sama rozmowa nie daje pełnego obrazu tego, co się dzieje – bez względu na to, jak doświadczony jest specjalista. I podobne znaczenie w organizacji ma badanie kompetencji, tak w procesie rekrutacji, jak i ewaluacji kompetencji, badaniu potrzeb szkoleniowych etc. Ja w żadnym wypadku nie deprecjonuję doświadczenia menedżerów, specjalistów ds. rekrutacji, wręcz przeciwnie – ja mówię, że włączenie badania kompetencji do ich codziennej pracy tylko czyni z nich bardziej skutecznych specjalistów. Im więcej mamy informacji o danej osobie, tym szybciej i skuteczniej zaradzimy w danej sytuacji.

Zaradzimy? To znaczy?

– Firma unika niepotrzebnie wydawanych pieniędzy, związanych z koniecznością ponownej rekrutacji. Trzeba wiedzieć, że niedopasowanie do stanowiska i do zespołu, niska efektywność czy utrata ważnego pracownika dlatego, że jego potrzeby, motywacje nie były rozpoznane i zaspokojone, inwestycje w szkolenia, które nie do końca odpowiadają temu, czego naprawdę ten pracownik potrzebuje, by na danym stanowisku osiągać jeszcze lepsze efekty, to są dla firmy koszty. Dodam jeszcze, że wynik badania kompetencji pokazuje nam, w którym kierunku dana osoba chce się rozwijać i czy ma ku temu kompetencje miękkie – z doświadczenia mogę powiedzieć, że wiele razy udało nam się dopasować zakres obowiązków do kompetencji – z korzyścią dla firmy i pracownika.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Uczciwa cena testu kompetencji to góra 300 zł

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ab 2016-03-17 16:02:25

    Ceny korporacyjne są zbyt wysokie, jednak można dyskutować z propozycją 150-300 zł. To jest też czas pracy, interpretacja, informacja zwrotna

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.