Uber i McDonald’s, Johnson & Johnson rezygnują ze stanowiska dyrektorów marketingu

Powodem likwidowania stanowiska koordynatora marketingu jest nowy model biznesowy, które przyjmują te przedsiębiorstwa. Obok wspomnianych, także Lyft zdecydował się na ten krok w ostatnich miesiącach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Uber i McDonald’s, Johnson & Johnson rezygnują ze stanowiska dyrektorów marketingu

Sprawę zmian w strukturach kierowniczych firm zapoczątkowało głośne na świecie odejście z McDonald's Silvii Lagnado. Choć będzie ona pracować do października już wiadomo, co zrobi globalne kierownictwo sieci restauracji fast food. Zamieni jej pozycję na dwie nowe, które podzielą się obowiązkami. Będą odzwierciedlały nowe założenia komunikacyjne i biznesowe firmy. Te dwa stanowiska mają objąć Colin Mitchell i Bob Rupczynski. Do tej pory byli zastępcami Lagnado. Ona pracowała na stanowisku globalnego dyrektora marketingu McDonald's od 2015 r.

Jak się okazało latem i wiosną, podobne posunięcia realizują: Uber, Johnson & Johnson, czy Lyft. Jak donosił nowymarketing.pl firmy zapowiedziały, że "nie mają w planach obsadzenia żadnej osoby na te stanowiska i stawiają na nowy model biznesowy, w ramach którego nie będzie już oddzielnej funkcji odpowiedzialnej za obszar marketingu."

Uber opuszcza Rebecca Messina, która raptem mniej niż rok (dokładnie 9 miesięcy) pozostawała dyrektorem marketingu tej marki. Johnson & Johnson pożegnało się z Alison Lewis, gdy Lyft likwidując stanowisko pozbawiło pracy w maju Joya Howarda.

Jak oceniał amerykański portal adage.com firmy w USA, ale i w innych częściach świata, reorganizują obowiązki w zarządach. Robią to w ten sposób, by pewne decyzje podejmowały osoby bardziej doświadczone, ponoszące odpowiedzialność za bardziej kluczowe sfery np. produkcji lub współpracy z biznesem.

"Można odnieść wrażenie, że słowo marketing potrzebuje kampanii marketingowej" oceniał na swoich stromach cytowany amerykański portal tematyczny.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.