PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Uber chce wyprzedzić konkurencję w Azji Południowo-Wschodniej

Planujemy agresywnie zainwestować, przede wszystkim w budowę zasobów i marketing, w rejonie Azji Południowo-Wschodniej - powiedział szef Ubera, Dara Khosrowshahi.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Uber chce wyprzedzić konkurencję w Azji Południowo-Wschodniej

  • Uber planuje "agresywne inwestycje" w rejonie Azji Południowo-Wschodniej.
  • Według informacji podanych przez serwis TechCrunch, celem ma być wyprzedzenie konkurencji działającej w krajach tego regionu i ucięcie plotek na temat wycofania się z tamtejszych rynków.

W ostatnich miesiącach Uber stracił popularność w krajach Azji Południowo-Wschodniej, a w mediach pojawiły się pogłoski o możliwym wycofaniu się firmy z prowadzenia działalności w tym regionie. Dominację na rynku przejęły konkurencyjne firmy Grab oraz indonezyjski Go-Jek.

"Spodziewamy się strat finansowych w regionie Azji Południowo-Wschodniej. Planujemy tam również agresywnie zainwestować, przede wszystkim w budowę zasobów i marketing" - powiedział szef Ubera, Dara Khosrowshahi. "Obecnie naszym głównym planem w tym regionie jest ekspansja oraz dalsze inwestycje" - podsumował.

Czytaj też: Rywal Ubera już w Europie

W ubiegłym tygodniu w mediach pojawiły się sugestie, że w związku ze stratami rynkowymi Uber postanowi się wycofać z regionu ustępując pola swojej głównej konkurencji, czyli Grabowi. Firma wyceniana jest na 6 mld dolarów i wspierana przez inwestorów takich, jak japońska grupa SoftBank. Spekulowano również o możliwej umowie pomiędzy firmą Ola, również świadczącą usługi zbliżone do Ubera, a gigantem zarządzanym przez Khosrowshahiego. Szef Ubera jednak zdecydowanie zaprzeczył tym spekulacjom.

Jednocześnie, Dara Khosrowshahi zaznaczył, że gospodarka krajów Azji Południowo-Wschodniej stawia firmę przed wieloma wyzwaniami. Tamtejszy rynek dał Uberowi w ubiegłym roku ponad 5,1 mld dolarów przychodów, jednakże kwota ta wciąż nie sprawia, że firma przynosi zyski w tym regionie. Jak zaznaczył szef Ubera, "konieczne jest zaplanowanie aktywnej strategii inwestycyjnej" w miejscach, gdzie dla firmy istnieje potencjał wzrostu, czyli przede wszystkim w Azji i Ameryce Łacińskiej.

Rynek przejazdów współdzielonych w Azji Południowo-Wschodniej zdecydowanie ma potencjał wzrostowy. Od 2015 roku urósł czterokrotnie, a do 2025 roku jego wartość ma plasować się na poziomie 20,1 mld dolarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.