PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Twórca Zooma radzi, jak korzystać z jego narzędzia, żeby nie zwariować

CEO Zooma, jednej z napopularniejszych w ostatnich miesiącach platform do komunikacji online, zdradza w jaki sposób uniknąć zmęczenia ciągłymi rozmowami z ekranem komputera. - Niesamowicie trudno jest gwałtownie przejść ze społecznego, osobistego środowiska pracy do świata, w którym na ekranie widzimy tylko obraz twarzy. Mój rekord to 19 spotkań na Zoomie w ciągu dnia. To rekord, który niektórzy mogą być w stanie pobić, ale przyznaję, że było to trudne - wyjaśnia Eric S. Yuan.

  • Karolina Markowska
    km
  • 5 maj 2021 20:00
Twórca Zooma radzi, jak korzystać z jego narzędzia, żeby nie zwariować
Sporo czasu przeznaczamy na konferencje i spotkania online (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Jak tłumaczy CEO platformy ZOOM  Eric S. Yuan, podczas tworzenia tego narzędzia  blisko dekadę temu nikt nie zakładał, że stanie się ono zamiennikiem osobistych interakcji.
  • Jak dodaje, doświadczenia ostatniego roku pozwoliły mu stworzyć zasady, które pozwalają racjonalnie korzystać z platformy. Te wprowadzane są między innymi w zespołach pracujących nad rozwojem Zooma.
  • Zoom od końca 2020 roku korzysta z zasady „dzień bez spotkań wewnętrznych”, a liderzy zespołów zniechęcają do zawodowych spotkań przeprowadzanych po godzinach pracy lub w weekendy.

Z badania Krajowego Rejestru Długów wynika, że przed wybuchem pandemii w celach służbowych z internetu korzystało 58 proc. przebadanych. Czas spędzany online był dość zróżnicowany. Podobny odsetek osób deklarował, że wynosił poniżej 1 godziny (16 proc.), od 1 do 2 godzin (15 proc.) czy 2-3 godziny (13 proc.).

Po przyjściu pandemii czas spędzony online wydłużył się w największej liczbie przypadków (31 proc. wskazań) o mniej niż godzinę. Blisko co czwarty pracownik oszacował, że przeznacza na taką czynność od 2 do 4 więcej godzin dziennie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W zależności od charakteru naszej pracy sporo czasu przeznaczamy na konferencje i spotkania online. I tu pojawia się spory problem. Naukowo bowiem udowodniono istnienie zjawiska "zoom fatigue". 

Zmęczenie zoomem

Z bliska postanowili się temu zjawisku przyjrzeć naukowcy z amerykańskiego Uniwersytetu Stanforda. Opublikowali oni wyniki badania psychologicznego wpływu spędzania kilku godzin dziennie na spotkaniach prowadzonych poprzez platformy typu Zoom, Skype, FaceTime czy Google Hangouts. 

Badania „Nonverbal Overload: A Theoretical Argument for the Causes of Zoom Fatigue" zidentyfikowały cztery główne źródła zjawiska:

* ciągłe utrzymywanie kontaktu wzrokowego;
* obserwowanie siebie na ekranie;
* ograniczone poruszanie się;
* większy wysiłek w odczytywaniu i interpretacji sygnałów niewerbalnych pozostałych uczestników spotkania.

Monika Sońta z Katedry Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym Akademii Leona Koźmińskiego wyjaśnia, że wpatrywanie się w kamerę i obserwowanie swojego zachowania podczas spotkania nie jest sytuacją naturalną.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Twórca Zooma radzi, jak korzystać z jego narzędzia, żeby nie zwariować

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.