Trzy postawy szefa, którymi szkodzi swojej firmie. Lepiej ich unikać

Eksperci zajmujący się zarządzaniem doświadczeniem pracownika nie mają złudzeń, że istnieją trzy postawy pracodawcy, które mogą zaszkodzić jego firmie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Trzy postawy szefa, którymi szkodzi swojej firmie. Lepiej ich unikać

  • Według Monitora Rynku Pracy z lipca 2018 r przygotowanego przez Instytut Randstad wynika, że około 36 proc. zapytanych osób, jako jeden z kluczowych powodów zmiany miejsca pracy podało niezadowolenie z poprzedniego pracodawcy.
  • Jakie więc postawy pracodawcy mogą negatywnie wpływać na pracowników i przyczyniać się do wzrostu rotacji w firmie?

 

„W biznesie trzeba robić, a nie być przyjaznym”

Pracodawca reprezentujący takie podejście jest skupiony na celach i wyniku biznesowym, przy braku zorientowania na ludzi zatrudnionych w firmie. Ten rodzaj zarządzania nazywany jest często stylem autokratycznym, dyrektywnym.

- Pułapką takiej postawy jest pomijanie bardzo istotnego faktu: tego, że to pracownicy mają wpływ na to, czy cele przedsiębiorstwa zostaną osiągnięte. Ignorowanie ich znaczenia, potrzeb i autonomii oznacza zgodę pracodawcy na osiąganie niższych wyników, niż konkurencja - wyjaśnia Joanna Tymczyj, ekspert zarządzania doświadczeniem pracownika iniJOB.com.

Czytaj też: Skandynawski pracodawca to dobry pracodawca?

Jak dodaje, nakazowym stylem zarządzania nie da się wydobyć z pracowników ich mocnych stron ani zaangażować ich w wykonywane zadania. - Firmy, w których panuje partnerska relacja między pracownikami a pracodawcą oraz te, gdzie zwraca się uwagę na satysfakcję pracowników, cieszą się wyższą rentownością przedsiębiorstwa, niższym wskaźnikiem rotacji i zwiększoną satysfakcja klientów - kontynuuje Tymczyj.

„Nie zapytam innych o zdanie, bo wyjdzie, że sobie nie radzę”

Bywa, że pracodawcy nie chcą pytać pracowników o ich opinie i pomysły. - Po pierwsze, obawiają się tego, że konsultacja z przełożonymi może być odebrana jako niewiedza, nieporadność lub brak kompetencji. Pułapkami tego podejścia jest utrata cennych informacji na temat firmy, którymi dysponują pracownicy oraz podejmowanie kluczowych decyzji w oparciu o wiedzę wyłącznie jednej osoby - twierdzi ekspertka.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.