PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak skutecznie zarządzać przedsiębiorstwem? Pamiętaj o tych trzech elementach

W ostatnich latach zdecydowanie wzrósł prestiż działów personalnych oraz ich strategiczna rola w przedsiębiorstwach. Zadania działu HR to już zdecydowanie coś więcej niż tylko wyliczanie wynagrodzeń. Tymczasem błędy w zarządzaniu to wciąż główna przyczyna bankructw firm. Przedstawiamy trzy najważniejsze elementy skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem, w których HR odgrywa ważną rolę.

  • Autor: aw
  • 23 paź 2017 16:37
Jak skutecznie zarządzać przedsiębiorstwem? Pamiętaj o tych trzech elementach
Zarządzanie procesami IT w organizacji też weszło na nowy poziom (fot.pixabay)
REKLAMA

• Systemy HR przechowują olbrzymie ilości danych różnego rodzaju. O tym, jak ważna jest analiza danych wewnątrz organizacji, mówił już jeden z najsłynniejszych przedsiębiorców na świecie - Bill Gates.

• - Działy HR należy już traktować jak osobną jednostkę biznesową i rozliczać ją z realnych efektów pracy – zauważa Grzegorz Filipowicz, prezes Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Nowy trend w branży HR - constant feedback – jest odpowiedzią na to, jak zmotywować pracowników, by konsekwentnie realizowali wyznaczone im cele.

Międzynarodowa organizacja doradztwa biznesowego Turnaround Management Association w jednej ze swoich publikacji (Management Body of Knowledge) zbadała, jakie są najczęstsze przyczyny upadku przedsiębiorstw. Wyniki badania wyraźnie pokazują, że głównymi przyczynami bankructw są problemy wewnątrz organizacji. Największym problemem wewnętrznym okazały się błędy w zarządzaniu, które stanowią aż 24 proc. wszystkich przyczyn.

Pojawia się więc pytanie – na jakie aspekty należy zwrócić uwagę, aby nie popełnić nagminnych błędów i nie doprowadzić do upadku swojej firmy?

Oto 3 najważniejsze elementy skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem.

1. Analiza Big Data wewnątrz firmy – dobrze wykorzystane informacje

Systemy HR przechowują olbrzymie ilości danych różnego rodzaju. Poza informacjami na temat pracowników spółki, w systemach dostępne są także dane, które umożliwiają analizę kluczowych procesów w przedsiębiorstwie (np. rezerw urlopowych). Na podstawie wyników takich analiz podejmowane są ważne decyzje dotyczące zarządzania spółką. W każdym dobrze zarządzanym przedsiębiorstwie powinny być systematycznie wykonywane następujące analizy:

• Analiza kompetencji pracowników. Działy HR, na podstawie analizy kompetencji pracowników, mogą efektywnie planować obsadę poszczególnych stanowisk w organizacji oraz procesy szkoleniowe pracowników. Nowoczesne systemy HR pozwalają także badać, czy wiedza pozyskana na kursach wpływa na poprawę jakości pracy osób, które w nich uczestniczyły. Z kolei analiza kompetencji w połączeniu z analizą sprzedaży (np. wyodrębnienie produktu, który sprzedaje się najsłabiej) może łatwo pokazać, gdzie szkolenia są najbardziej potrzebne.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Jak skutecznie zarządzać przedsiębiorstwem? Pamiętaj o tych trzech elementach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2017-10-23 18:26:30

    Tak patrząc na opis tego constant feedbacku, to to nie jest żadna nowość. Tylko że zazwyczaj występuje w formie tylko częstych spotkań, na których przełożony przekazuje podwładnym kolejne zadania...

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.