Trzy na cztery korporacje zmienią swoje biura. Powód? Samopoczucie pracowników

Aż 74 proc. europejskich korporacji opracowuje strategię wellness, czyli dbałości o dobre samopoczucie pracowników w miejscu pracy. Oczekują tego sami zatrudnieni. 8 na 10 pracowników przyznaje, że oferta firmy w tym zakresie będzie czynnikiem decydującym o zatrudnieniu i zatrzymaniu ich przez okres następnych 10 lat – wynika z raportu CBRE „Wellness. Poznaj biurową przyszłość”.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Trzy na cztery korporacje zmienią swoje biura. Powód? Samopoczucie pracowników

Eksperci CBRE wskazują, że kluczowe znaczenie będą miały same budynki, które powinny być projektowane i zmieniane zgodnie ze standardami wellness.

- Biuro przyszłości jest zaawansowane technologicznie. Pełno w nim najbardziej nowoczesnych rozwiązań, ale nie tylko one decydują o tym, czy dany budynek uznamy za realizujący strategię wellness. Zakładamy, że do 2040 roku granice między pracą a życiem prywatnym zostaną zatarte. A to w naturalny sposób zmieni postrzeganie biura. To już nie będzie miejsce, w którym spędzamy obowiązkowo osiem godzin dziennie, ale przestrzeń, w której chcemy być, bo możemy się tam zrelaksować, w wygodnych warunkach omówić różne kwestie z klientami czy członkami zespołu, a nawet zadbać o własne zdrowie. W Polsce mamy kilka budynków, które już spełniają te założenia, a powstające inwestycje dopasowują się do tych wymagań. Dobrym przykładem jest budowany właśnie biurowiec Podium Park w Krakowie – mówi Kamil Tyszkiewicz, dyrektor Advisory & Transaction Services, Dział Wynajmu Powierzchni Biurowych, CBRE.

Podstawowa idea wellness to brak sztywnego harmonogramu pracy, co oznacza, że pracownicy mogą przyjść do biura kiedy chcą. Ale jak już do niego zawitają to mają czuć się komfortowo. Stąd nie może być to wyłącznie przestrzeń do wygodnej pracy. Fitness klub, kawiarnia, kantyna, pralnia chemiczna, centrum medyczne czy bankomat już nie tylko powinny znajdować się blisko budynku, ale nawet w samym biurowcu. Dzięki temu pracownicy będą mogli w przerwach od pracy uporać się z codziennymi obowiązkami, aktywnie odpocząć czy zrelaksować się.

- Skoro przyjście do biura staje się wyborem a nie koniecznością, oczywiste jest, że musimy oferować zachęty, które sprawią, że pracownicy będą chcieli przychodzić do pracy. Komfortowe warunki przy biurku to zdecydowanie za mało. Cała przestrzeń ma sprzyjać relaksowi, dlatego najczęściej w budynkach typu wellness jest dużo zieleni, o którą, co ciekawe, mogą dbać sami pracownicy. W Podium Park zatrudnieni będą mogli uprawiać zioła, owoce czy warzywa – mówi Kamil Tyszkiewicz.

Czytaj więcej tutaj

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.