Jak pokazują najnowsze badania platformy ClickMeeting, lata ze spotkaniami online nauczyły Polaków skupienia. Rok temu 73 proc. ankietowanym zdarzało się podczas spotkań online zajmować swoimi sprawami w tle spotkania, dziś 69 proc. osób podczas spotkania wycisza telefon i inne urządzenia elektroniczne. Zdecydowana większość ponadto przygotowuje notatki, a przed spotkaniem sprawdza, czy jego sprzęt działa poprawnie.

- 53 proc. ankietowanych zauważyło przez ostatni rok poprawę w zachowaniu uczestników online
- 69 proc. Polaków deklaruje, że podczas spotkań wycisza telefony i inne urządzenia elektroniczne.
- 70 proc. ankietowanych deklaruje, że przed rozpoczęciem spotkania przygotowuje notatki i pliki, które będą potrzebne.
Choć stan epidemii został odwołany 16 maja, a zdecydowana większość firm postanowiła przywrócić choć w minimalnym stopniu pracę w biurze, zdalne konferencje czy spotkania zostaną z nami na długo.
Pracownicy mieli sporo czasu, żeby przyzwyczaić się i nauczyć zasad online’nowych spotkań. A jak pokazują badania, ta nauka nie należała do najprostszych.
Zobacz: Włączać kamerę, czy nie włączać? Dobrze to przemyśl
Netykieta podstawą
Z ubiegłorocznego badania będącego częścią poradnika "Savoir-vivre w czasie spotkań online i webinarów", wynikało, że 53 proc. ankietowanych widziało potrzebę wprowadzenia jasnych zasad etykiety podczas spotkań online. 29 proc. ankietowanych uważało, że uczestnicy spotkań online częściej zapominają o dobrych manierach niż w trakcie spotkań na żywo.
Czy coś się zmieniło? Z najnowszego badania ClickMeeting wynika, że 53 proc. ankietowanych zauważyło przez ostatni rok poprawę w zachowaniu uczestników online - dokładnie tyle samo badanych, którzy rok wcześniej deklarowali potrzebę wprowadzenia zasad etykiety online. Poza tym 18 proc. respondentów nie zauważyło zmiany, a 29 proc. powiedziało, że nie zwraca uwagi na te kwestie.
Zobacz: Spuszczone spodnie, "nie jestem kotem" i inne. Najgorsze wpadki podczas wideokonferencji
- Spotkania online na dobre wpisały się w naszą rzeczywistość. Rok temu wykonaliśmy badanie, z którego wynikało, że uczestnicy takich spotkań widzą potrzebę wprowadzenia jasnych zasad etykiety online. Po roku wróciliśmy z naszym badaniem, by sprawdzić, czy pojawiły się zmiany w podejściu uczestników spotkań online, a dzięki temu, czy powstały nowe trendy. Wnioski są jednoznaczne: ponad połowa ankietowanych widzi poprawę w zachowaniu uczestników online. Widzimy, że uczestnicy znacznie częściej skupiają się na wydarzeniach, co potwierdza, że darzą większym szacunkiem spotkania online - mówi Martyna Grzegorczyk, communications and outreach manager.


KOMENTARZE (0)