Prawie 60 procent pracodawców uważa, że straci obecnych i potencjalnych pracowników, jeśli nie „rozgryzie” hybrydowego modelu pracy, wynika z raportu firmy Poly badającego, w jaki sposób organizacje reagują na potrzeby pracowników w zakresie miejsca pracy. Wyniki badania pokazują, że pracownicy odwiedzają biuro trzy dni w tygodniu, przy czym najpopularniejszym dniem jest środa.

- Badanie Poly „Recruit, Retain and Grow”, analizuje politykę pracy, kulturę i praktyki wellness przez pryzmat ponad 2,5 tysiąca globalnych decydentów biznesowych.
- Aż 77 proc. firm zmienia aranżację biura, wprowadzając więcej przestrzeni na planie otwartym, miejsc do współpracy, stref ciszy i miejsc do spotkań towarzyskich.
- Pracownicy są entuzjastami firm, które oferują elastyczność w zakresie miejsca i sposobu pracy oraz zapewniają odpowiednie narzędzia, aby odnieść sukces.
- W firmie Poly uważamy, że możliwość stworzenia hybrydowego środowiska pracy nie jest ostatecznym celem, ale punktem wyjścia dla organizacji. Nasze najnowsze badania potwierdzają ten punkt widzenia - komentuje John Goodwin, senior vice president of public affairs w Poly.
Czytaj: Jeden dron zamiast kilkudziesięciu pracowników. W Polsce to już codzienność
Jak mówi, pracownicy są entuzjastami firm, które stosują holistyczne podejście do definiowania swojej kultury, oferują elastyczność w zakresie miejsca i sposobu pracy oraz zapewniają odpowiednie narzędzia, aby odnieść sukces.
Zatrzymać pracowników
Jak wynika z badania, rekrutacja oraz zatrzymanie pracowników stają się wyzwaniem: Ponad połowa (56 proc.) wszystkich organizacji uważa, że jeśli nie zajmie się swoimi hybrydowymi procesami i planami pracy, zacznie tracić pracowników i nie będzie w stanie przyciągnąć nowych talentów.
W skali globalnej organizacje już odczuły skutki tej sytuacji – 58 proc. z nich odnotowało większą rotację pracowników od początku pandemii.
Pracownicy składający wypowiedzenia uznali, że główne powody odejścia są związane z podejściem pracodawcy do pracy hybrydowej:
- pracownicy znaleźli lepiej dopasowaną pracę (19 16 proc.);
- zatrudnieni nie uzyskali oczekiwanej elastyczności pracy hybrydowej (16 proc.);
- członkowie zespołów byli niezadowoleni ze sposobu, w jaki pracodawca traktował COVID (9 16 proc.)


KOMENTARZE (0)