PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Odpowiedzialny pracodawca: słucha i jest szczery

Rynek pracy przechodzi wielopłaszczyznową rewolucję. Zmiany dotykają przede wszystkich kwestii ekonomicznych i organizacyjnych. Nowy ład wpływa także na relacje pracodawca-pracownik. Tryb awaryjny w jakim przyszło dziś funkcjonować przedsiębiorstwom, wymaga od szefów i menedżerów firm zupełnie innych kompetencji niż dotychczas.

Odpowiedzialny pracodawca: słucha i jest szczery
Odpowiedzialny pracodawca w czasach kryzysu, powinien być szczery i odpowiedzialny (fot. archiwum)
REKLAMA
  • Rozwijająca się pandemia koronawirusa wywróciła jednak dawny ład i sprawiła nie tylko, że zmienia się sytuacja na rynku pracy, ale przemodelowaniu ulegają także relacje pracodawca-pracownik.
  • Zdaniem wielu, jedną z najważniejszych kwestii o których powinien pamiętać pracodawca to „gra w otwarte karty”.
  • Specjaliści od zarządzania przypominają, że lider w czasach kryzysu powinien pamiętać o jeszcze jednej kwestii - samopoczuciu pracowników.

Średnie bezrobocie na koniec 2019 roku wynosiło w Polsce 5,2 proc. i był to najniższy poziom od 30 lat - to dane Głównego Urzędy Statystycznego. Rynek pracy z przełomu roku 2019 i 2020 charakteryzował się sporym niedoborem pracowników o określonych umiejętnościach i predyspozycjach.

Jeszcze na początku roku w każdym z województw wskazywano przynajmniej kilkadziesiąt zawodów deficytowych, w przypadku których pracodawcy bezskutecznie poszukują pracowników. W województwie małopolskim na tej liście znalazło się 38 zawodów, a na przykład w wielkopolskim aż 46.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zobacz: W 2020 r. będzie brakowało elektryków, spawaczy, pielęgniarek

Sytuację jednak mocno zmieniła pandemia koronawirusa. 

Koronawirus przemodelował rynek pracy

Rozwijająca się pandemia koronawirusa wywróciła dawny ład i sprawiła, że nie tylko zmienia się sytuacja na rynku pracy, ale przemodelowaniu ulegają także relacje pracodawca-pracownik.

Jeszcze kilka tygodni temu, sytuacja na rynku pracy stawiała w uprzywilejowanej sytuacji pracowników. Pracodawcy w ostatnich latach musieli szczególnie dbać o wizerunek organizacji, ale też wdrażać konkretne rozwiązania, które nie tylko miały przyciągnąć nowych potencjalnych pracowników, ale też potwierdzić już obecnym, że warto dłużej pozostać w danym miejscu.

Dziś przed pracodawcami stoją nowe wyzwania. 

- W dobie kryzysu zadaniem odpowiedzialnego pracodawcy jest zrobić wszystko, by zapewnić pracownikom poczucie bezpieczeństwa i stabilności - wyjaśnia Tomasz Grzechnik odpowiedzialny za kategorię praca w serwisie OLX.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Odpowiedzialny pracodawca: słucha i jest szczery

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA