PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Trendy w pracy biurowej. Wolicie open mind, czy open space?

Otwarta przestrzeń biurowa to jeden z popularniejszych trendów w organizacji pracy. Z drugiej strony dla części pracujących to udręką. Wydłuża pracę przez brak możliwości skupienia się. Na forum różnych organizacji toczą się dyskusja o zaletach i wadach zastosowania otwartej przestrzeni w miejscu pracy.

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 7 sie 2019 10:32
Trendy w pracy biurowej. Wolicie open mind, czy open space?
Biura typu open space dają firmom średnio około 20 proc. oszczędności. (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • Open space, jako rozwiązanie biurowe towarzyszy nam ponad wiek.
  • Równolegle do zastrzeżeń, jakie tworzy rośnie znaczenie pracy zdalnej - nowej, teleinformatycznej formy współpracy.
  • Jak przekonuje Guido Bianchi, aby mówić o efektywnym wprowadzeniu modelu open space, należy spełnić kilka warunków. Wśród nich miejsce na oddech dla pracowników.
  • A jakie będzie biuro przyszłości? Nasza przestrzeń biurowa będzie się przekształcała w smart office, w którym sporo więcej będzie kontrolować i organizować sztuczna inteligencja.

Pierwszy na świecie budynek wykorzystujący model open space, powstał 113 lat temu w Nowym Jorku. To właśnie w 1906 r. zakończono budowę Larkin Building, w którego wnętrzu znajdowała się przestrzeń do zagospodarowania przez setki biurek. Na zaledwie kilku piętrach budynku pracowało blisko 1,8 tys. osób, a ich stanowiska były ustawione tak, by pracownicy siedzieli twarzą w twarz.

Chociaż na ówczesne czasy rozwiązanie było rezolucją, to już po niedługim czasie dostrzeżono jego wady. Oto choćby cztery: open space obniża produktywność pracowników, bywa bardzo głośny, praktycznie wyklucza prywatność, na czym najbardziej cierpią kobiety w i końcu nie służy zdrowiu. A mimo to...

- Pochodzący ze Stanów Zjednoczonych model ma ponad stuletnią tradycję i został zaadoptowany niemal na całym świecie - tłumaczy Guido Bianchi, country director Spring Professional.Specjalista przekonuje, że w "DNA" open space zaszczepione jest ułatwienie komunikacji w dużej firmie, co bywa bardzo pomocne. - Należy pamiętać, że w momencie jego powstawania, pracownicy nie mieli Internetu, a telefony posiadali nieliczni. Cała praca miała odbywać się szybko i bez komplikacji, dlatego pracownik, który kończył swoje zadania przekazywał informację kolejnemu, siedzącemu biurko obok.

Oszczędności i ograniczona prywatność

Pracownik biurowy pracuje osiem godzin dziennie przez średnio 20 dni w miesiącu, czyli większość swojego czasu, a biura typu open space dają firmie średnio około 20 proc. oszczędności. Open space to w wielkim skrócie brak prywatności, dużo bodźców, ale też konfrontacja pomysłów, transfer wiedzy między pracownikami i ułatwiony kontakt z kadrą menadżerską. Jak więc pogodzić open space tak, aby wciąż mieć open mind?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Trendy w pracy biurowej. Wolicie open mind, czy open space?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.