Trendy HR 2019. One będą miały wpływ na tworzenie strategii zatrudnienia w firmach

Nowe kanały komunikacji, angażowanie pracowników w sposób inny niż dotychczas oraz postępująca automatyzacja. Oto trendy, które będą miały największy wpływ na funkcjonowanie rynku pracy w 2019 roku.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Trendy HR 2019. One będą miały wpływ na tworzenie strategii zatrudnienia w firmach

  • Nowoczesne technologie, które śmiało wkraczają w kolejne obszary biznesu i życia codziennego, nie omijają również rynku pracy, gdzie z powodzeniem wykorzystywane są choćby w rekrutacji pracowników czy budowaniu wizerunku firm.
  • Dla specjalistów HR rozwój technologiczny oznacza także dostęp do narzędzi, które znacznie przyspieszają i ułatwiają wykonywanie zawodowych obowiązków.
  • Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w nowych technologiach, konieczne jest zrozumienie trendów na rynku pracy i wyzwań, z jakimi firmy zmierzą się w niedalekiej przyszłości.

Rynek pracy dynamicznie się zmienia – nie tylko w kontekście roli, jaką praca zawodowa odgrywa w życiu, ale również w sposobach wykonywania obowiązków. Pracownicy oczekują innej ścieżki kariery niż przedstawiciele poprzednich pokoleń. Częściej zmieniają miejsce zatrudnienia, nie boją się przekwalifikowania i nowych profesji, a co za tym idzie – są otwarci na naukę, poznawanie nowych technologii i nabywanie kompetencji. Jednocześnie poszukują elastyczności i rozwiązań ułatwiających pogodzenie życia zawodowego z prywatnym.

Firmy, które chcą zatrzymać najlepszych pracowników, muszą przemyśleć dostępne ścieżki karier oraz możliwości rozwoju. Niezwykle ważne staje się zapewnienie zatrudnionym szans na podnoszenie kwalifikacji, a nawet możliwości zmiany specjalizacji w ramach struktury firmy. Z drugiej strony umiejętność szybkiego dopasowania do zmiennej sytuacji i otwartość na pozyskiwanie nowych umiejętności coraz częściej pojawiają się na liście oczekiwań pracodawców.

E-mail? Niekoniecznie

Na całym świecie ludzie coraz częściej i chętniej komunikują się za pomocą platform internetowych, takich jak Messenger czy WhatsApp. Krótkie wiadomości tekstowe są wybierane znacznie częściej niż e-mail albo rozmowa telefoniczna. Tymczasem w wielu firmach podstawowym kanałem komunikacji w procesie rekrutacji wciąż pozostaje e-mail, wbrew trendom i zmianom zachodzącym w preferencjach kandydatów.

- Wielu z nas oczekuje dostępu do komunikatorów również w kontekście zawodowym. Platformy internetowe dla wielu są głównym kanałem komunikacji – nie tylko prywatnej, ale także oficjalnej. Warto o tym pamiętać, wybierając możliwe sposoby komunikacji z obecnymi i potencjalnymi pracownikami – mówi Agnieszka Czarnecka, ekspert Hays Poland.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

5 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2019-01-05 07:40:27

Niech sobie te komunikatory wprowadzają, ale niech nie porzucają starego dobrego maila.

Babcia Gandzia 2019-01-04 14:42:51

Niestety również nie jestem wniebowzięta treścią artykułu raczej wątły. Naturalnie to tylko moje spojrzenie ale również się dołączam, że szkoda tracić wzrok na czytanie.

Piotr 2019-01-04 10:44:02

@Adrian @Magda Jak większość artykułów na tym portalu niestety. Nagłówki jak z taniego brukowego dziennika, które nierzadko w ogóle nie są powiązane z tematem danego artykułu. Czasami mam wrażenie, ze to nie portal poświęcony tematom HRowym a raczej "Fakt: zatrudnienie". Co tydzień te same tematy opisywane powierzchownie tylko powołując się innych specjalistów z branży (zwykle 1 zdanie cytatu i koniec), czego najlepszym przykładem są tematy związane z planami podwyżek - praktycznie non stop wisi przynajmniej jeden artykuł z tytułem "Pracodawcy gotowi płacić więcej, ale czy to wystarczy?". No i niestety wartość informacyjno-merytoryczna w większości przypadków praktycznie zerowa. Większość osób zajmujących się HR jest świadoma zjawisk i trendów. Czytanie co tydzień o tym, ze automatyzacja i analityka to ważne elementy naszego zawodu jest po prostu męczące. Rozumiem, że i brak pracowników dotyka takie portale, ale brakuje artykułów, które zawierają chociaż śladowe elementy większego napracowania, poszukiwania informacji by zachęcić ludzi do odwiedzania tego portalu i angażowania się w ciekawe dyskusje.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.