PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Hanczarek, start-upy: Nawet najbogatsze CV i rekomendacja wielu osób, nie gwarantują sukcesu

– Rożnica między senior menedżerem, a junior menedżerem jest taka, że ten pierwszy jest świadomy, że każdy problem jest do rozwiązania. Takie przekonanie trzeba budować w młodych – uważa Tomasz Hanczarek, wiceprezes rady nadzorczej Work Service.

Hanczarek, start-upy: Nawet najbogatsze CV i rekomendacja wielu osób, nie gwarantują sukcesu
- Nie wszystko, co robimy, obraca się w złoto. Rynek bardzo szybko się zmienia. Pomysł, który w tej chwili wydaje się świetny, za kilka miesięcy może być zupełnie nietrafiony - uważa Tomasz Hanczarek, wiceprezes rady nadzorczej Work Service. (fot. mat.pras.)
REKLAMA

Wspiera pan młodych przedsiębiorców, którzy tworzą start-upy. Dlaczego?

Tomasz Hanczarek, wiceprezes rady nadzorczej Work Service: – Dla budowania wielkich rzeczy. Zawsze powtarzałem, że najważniejsza jest motywacja i ta musi być szczera. Ale nie można zatrzymywać się w pół drogi, albo na samym początku. Nie może nam wystarczać tylko uzbieranie środków na przeżycie od pierwszego do pierwszego, trzeba budować rzeczy wielkie i mierzyć w cele pozornie nieosiągalne.

Na jakie wsparcie mogą liczyć start-upowcy?

– Najważniejsze jest to, aby inwestor wiedział, co może zaoferować młodym przedsiębiorcom. Owszem, pieniądze są ważne, ale same nie zmienią i nie rozwiną biznesu. Gdy pokona się bariery stojące na drodze rozwoju, wówczas przychodzi moment, w którym otwierają się możliwości biznesowe. Chodzi o to, aby nie przegapić tego momentu. W takich chwilach – gdy wieje wiatr, dajemy znać, że czas postawić żagle. To jest jedyna droga wsparcia start-upów. Żaden z inwestorów nie będzie prowadził biznesu za kogoś. Możemy udzielać wskazówek, jednak nie chodzi o to, by być mentorem, dawać rady i pouczać. Trzeba powściągnąć własne ego i dzielić się doświadczeniem. Rożnica między senior menedżerem, a junior menedżerem jest taka, że ten pierwszy jest świadomy, że każdy problem jest do rozwiązania. Takie przekonanie trzeba budować w młodych.

Większość start-upów jednak upada. Na czym najczęściej wykładają się młodzi?

– Przede wszystkim – nietrafiony biznes. Pomysł jest chybiony, a strategia niedopracowana. Nie należy jednak przejmować się tym, że większość firm upada. Nie wszystko, co robimy, obraca się w złoto. Rynek bardzo szybko się zmienia – to nie są nawet kilkuletnie cykle. Pomysł, który w tej chwili wydaje się świetny, za kilka miesięcy może być zupełnie nietrafiony.

Zwróciłbym uwagę na inny problem. Przedsiębiorca ma świetny pomysł na biznes, firma dobrze prosperuje, ale przez jakiś drobiazg nie rozwija się na gigantyczną skalę, albo właściciel sprzedaje ją za grosze.

O jakie drobiazgi chodzi?

– Nieraz może zabraknąć drobnej sumy pieniędzy. Czasem chodzi o nieumiejętne postępowanie z jednym klientem. W innym przypadku firma nie osiąga dużego sukcesu z powodu kłopotów między wspólnikami. To właśnie w takich sytuacjach osoba z większym doświadczeniem może być prawdziwym wsparciem dla start-upu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Hanczarek, start-upy: Nawet najbogatsze CV i rekomendacja wielu osób, nie gwarantują sukcesu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Realny 2016-07-14 20:42:49

    Work Service powinna prześwietlić prokuratura do szpiku kości ... to jest firma od umów śmieciowych. Wszystkie dofinansowania jakie otrzymała Work Service powinny być prześwietlone. W tym jak byli zatrudniani pracownicy, kiedy zmieniano im umowy, kiedy byli zwalniania jakie były rotacje ile firma pozyskała dofinansowania i na co i jakie były efekty rzeczywiste a nie przedstawiania fikcja. Takie firmy dobijają Polski rynek pracy i przyczyniają się do migracji młodych i nie tylko obywateli Polski.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.