-
- •16 maj 2022 20:00
Są firmy, które już mają wszystko zorganizowane – żyją tematem ESG (środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny - red.) od dłuższego czasu. To jednak zdecydowana mniejszość. Większość przedsiębiorstw w Polsce dopiero rozpoznaje temat ESG. Niektóre spółki są na etapie próby zrozumienia, co oznacza ESG, inne wdrażają strategie w organizacji i szykują raporty – mówi Agnieszka Skorupińska, partner, lider praktyki prawa ochrony środowiska oraz koordynator zespołu ds. ESG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej w kancelarii CMS.

Od 2024 r. duże firmy (zatrudniające powyżej 250 osób) i duże grupy kapitałowe będą musiały raportować swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju za 2023 r.
– Jesteśmy na początkowym etapie tej ścieżki. Są firmy, które już mają wszystko zorganizowane – żyją tym tematem od dłuższego czasu. To jednak zdecydowana mniejszość. Większość przedsiębiorstw w Polsce dopiero rozpoznaje temat ESG. Niektóre spółki są na etapie próby zrozumienia, co oznacza ESG, inne wdrażają strategie w organizacji i szykują raporty – mówi Agnieszka Skorupińska, partner, lider praktyki prawa ochrony środowiska oraz koordynator zespołu ds. ESG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej w kancelarii CMS.
Dotychczas przedsiębiorstwa z własnej woli tworzyły raporty niefinansowe i umieszczały w nich wybrane przez siebie zagadnienia.
– Do tej pory nie było konkretnych wymogów dotyczących tego, co miałoby pojawić się w raportach niefinansowych. Nadal ich nie ma, ale to najprawdopodobniej zmieni się jeszcze w tym roku – zaznacza Skorupińska.
Jak zaznacza Agnieszka Skorupińska, obawy firm różnią się w zależności od sektora i od samego podmiotu.
– Branża budowlana na pewno patrzy z obawą w kierunku literki „S”, czyli na obszar związany z kwestiami pracowniczymi. Z kolei firmy z sektora energetycznego czy ciężkiego przemysłu zwracają uwagę na kwestie związane z literką „E”, czyli kwestie środowiskowe – sugeruje.
Agnieszka Skorupińska podkreśla, że zapewne część firm traktuje ESG jak przykry obowiązek, ale coraz częściej przedsiębiorcy widzą, że jest to potencjalna przewaga konkurencyjna i to na wielu polach.


KOMENTARZE (1)