PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

To nie jest czas aroganckich menedżerów

Jeśli menedżer nie potrafi się dziś odnaleźć, to pojawia się pytanie, czy to osoba, która jest nam potrzebna – mówi w rozmowie z PulsemHR.pl headhunter Ernest Wencel. I podkreśla, że wiele na rynku się zmieni. – Kryzys kryzysem, koronawirus - koronawirusem, ale winni muszą się znaleźć... – dodaje.

To nie jest czas aroganckich menedżerów
Kryzys kryzysem, koronawirus - koronawirusem, ale winni muszą się znaleźć... – wyjaśnia Ernest Wencel. (fot. Ernest Wencel)
REKLAMA
  • Nie można trwać w tym samym miejscu, nie można robić tych samych rzeczy i oczekiwać innych rezultatów. Zmiana na poziomie menedżerskim będzie postępowała – uważa w rozmowie z PulsHR.pl headhunter Ernest Wencel.
  • Jak wyjaśnia, liczba wakatów na rynku się nie zmieni. Zmieni się jednak samo postrzeganie menedżerów. Dziś nie sprawdzą się ci, którzy portfolio pełne sukcesów uważają za wyznacznik późniejszych sukcesów w zarządzaniu.
  • Jak zaznacza: dziś wygrywają ci, którzy potrafią słuchać, są otwarci i - co najważniejsze – widzą potrzebę ciągłej nauki.

Covid-19 zafundował nam (i funduje nadal) serię gwałtownych przemian. Pandemia zachwiała podstawami biznesu: runęły łańcuchy dostaw, stanęła produkcja, zamarła turystyka, handel i usługi rozwijać muszą rzadziej wykorzystywane formy realizowania swoich podstawowych celów.

Wiosenne uderzenie pandemii dla wielu przedsiębiorstw oznaczało restrukturyzacje i zwolnienia, zmiany modeli biznesowych, oszczędności i konieczne cięcia finansowe. Dziś firmy walczą z drugą falą (według zapowiedzi nie ostatnią) i kolejny raz muszą sprawdzić się w mało znanej rzeczywistości.

Podobnie jak wiosną, teraz także mówimy o sprawdzianie dla menedżerów i zarządzających. A ci, jak podkreśla w rozmowie z PulsHR.pl headhunter Ernest Wencel, mają podstawy do obaw o swą zawodową przyszłość. 

– Nie można trwać w tym samym miejscu, nie można robić tych samych rzeczy i oczekiwać innych rezultatów. Zmiana na poziomie menedżerskim będzie postępowała. Zmieniły się okoliczności, zmieniła się sytuacja i nie wszyscy potrafią się w tych nowych realiach odnaleźć. Zakładam, że w pierwszym kwartale nowego roku nastąpi duży ruch na poziomie stanowisk zarządzających - spodziewa się specjalista.

To nie czas aroganckich menedżerów 

Jak wyjaśnia, liczba wakatów na rynku się nie zmieni. Zmieni się jednak samo postrzeganie menedżerów. Dziś nie sprawdzą się ci, którzy portfolio pełne sukcesów uważają za wyznacznik późniejszych sukcesów w zarządzaniu.

– Co ja słyszę z rynku? Dochodzą do mnie głosy, że menedżer, który miał pasmo nieustających sukcesów, przychodzi i mówi: "jestem świetny, jestem u szczytu swojej kariery". Co mówi rynek? Rynek uważa najczęściej, że taka osoba przychodzi odcinać kupony. Jeśli ktoś ma podobną postawę, to często określany jest jako arogant. Postawa taka jest odbierana – i ja to często słyszę od klientów – jako "ktoś przychodzi i chce odpocząć". Osoby, które mają sposób myślenia "wiem wszystko, nie muszę się uczyć" – niestety przegrywają – podkreśla Wencel.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: To nie jest czas aroganckich menedżerów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.