PARTNER PORTALU partner portalu

Tesco całkowicie zniknie z Polski?

To, że Tesco wycofuje się z Polski nie jest żadną tajemnicą. Drastyczne obniżenie wyników i sprzedaży na naszym rynku trwa już od lat i to są rzeczy odnotowane – mówi w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Tesco całkowicie zniknie z Polski?

Ekspert skomentował informacje o planach wycofania się Tesco z Polski, które jako pierwsze podały Wiadomości Handlowe. Według WH, Pod koniec października w reprezentującym brytyjskie Tesco banku inwestycyjnym Barclays złożone zostały oferty na zakup spółki Tesco Polska. Za jednego z głównych pretendentów do przejęcia Tesco uważana jest sieć Aldi.

- To nie jest żadna niespodzianka. Drastyczne obniżenie wyników i sprzedaży na naszym rynku trwa już od lat – mówi serwisowi dlahandlu.pl Maria Andrzej Faliński.

Jego zdaniem, strategia dla polskiego rynku, którą przedstawiło Tesco w ubiegłym miesiącu, miała na celu raczej uspokojenie pracowników.

- Tesco, nauczone złym przykładem wcześniej opuszczających nasz rynek firm wiedziało, że należy zaproponować jakąś strategię, aby nie doprowadzić do masowego exodusu pracowników, co na przykład swego czasu spotkało Reala – mówi Maria Andrzej Faliński.

Czytaj też: Zwolnienia w magazynie Tesco 

Przypomnijmy, Tesco w październiku informowało, że chce w Polsce skupić się na mniejszych sklepach. Decyzja oznacza przebudowę największych hipermarketów do formatu tzw. hipermarketów kompaktowych. Na koniec sierpnia br. Tesco miało w Polsce 345 sklepów. W prezentacji po wynikach za pierwsze półrocze 2019/20 Tesco podało, że chce mieć docelowo w Polsce 97 kompaktowych hipermarketów oraz 216 supermarketów, czyli łącznie 313 sklepów. Grupa informowała także, że zamierza w Polsce zmniejszyć liczbę pozycji asortymentowych z 41 000 SKU do około 11 000 - 13 000 SKU.

- To, co zaproponowało Tesco: pozostawienie na rynku około 300 sklepów i przebranżowienie, to dla wszystkich dobrze znających rynek handlu w Polsce było swego rodzaju „korporacyjną legendą”. Pisałem już wcześniej, że nawet jeśli pozostawiliby u nas te mniejsze formaty, w segmencie między Dino a supermarketami i dyskontami, to przy braku franczyzy i niewielkiej porównawczo skali, te 300 sklepów nie miałoby szans – ocenia Maria Andrzej Faliński.

Czytaj więcej tutaj. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.