PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Tesco całkowicie zniknie z Polski?

To, że Tesco wycofuje się z Polski nie jest żadną tajemnicą. Drastyczne obniżenie wyników i sprzedaży na naszym rynku trwa już od lat i to są rzeczy odnotowane – mówi w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Tesco całkowicie zniknie z Polski?
Adobe Stock
REKLAMA

Ekspert skomentował informacje o planach wycofania się Tesco z Polski, które jako pierwsze podały Wiadomości Handlowe. Według WH, Pod koniec października w reprezentującym brytyjskie Tesco banku inwestycyjnym Barclays złożone zostały oferty na zakup spółki Tesco Polska. Za jednego z głównych pretendentów do przejęcia Tesco uważana jest sieć Aldi.

- To nie jest żadna niespodzianka. Drastyczne obniżenie wyników i sprzedaży na naszym rynku trwa już od lat – mówi serwisowi dlahandlu.pl Maria Andrzej Faliński.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jego zdaniem, strategia dla polskiego rynku, którą przedstawiło Tesco w ubiegłym miesiącu, miała na celu raczej uspokojenie pracowników.

- Tesco, nauczone złym przykładem wcześniej opuszczających nasz rynek firm wiedziało, że należy zaproponować jakąś strategię, aby nie doprowadzić do masowego exodusu pracowników, co na przykład swego czasu spotkało Reala – mówi Maria Andrzej Faliński.

Czytaj też: Zwolnienia w magazynie Tesco 

Przypomnijmy, Tesco w październiku informowało, że chce w Polsce skupić się na mniejszych sklepach. Decyzja oznacza przebudowę największych hipermarketów do formatu tzw. hipermarketów kompaktowych. Na koniec sierpnia br. Tesco miało w Polsce 345 sklepów. W prezentacji po wynikach za pierwsze półrocze 2019/20 Tesco podało, że chce mieć docelowo w Polsce 97 kompaktowych hipermarketów oraz 216 supermarketów, czyli łącznie 313 sklepów. Grupa informowała także, że zamierza w Polsce zmniejszyć liczbę pozycji asortymentowych z 41 000 SKU do około 11 000 - 13 000 SKU.

- To, co zaproponowało Tesco: pozostawienie na rynku około 300 sklepów i przebranżowienie, to dla wszystkich dobrze znających rynek handlu w Polsce było swego rodzaju „korporacyjną legendą”. Pisałem już wcześniej, że nawet jeśli pozostawiliby u nas te mniejsze formaty, w segmencie między Dino a supermarketami i dyskontami, to przy braku franczyzy i niewielkiej porównawczo skali, te 300 sklepów nie miałoby szans – ocenia Maria Andrzej Faliński.

Czytaj więcej tutaj. 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tesco całkowicie zniknie z Polski?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA