PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Terror alfabetu? Jak ujarzmić pracownicze generacje

Pracodawcy mają lub będą mieli do czynienia z generacjami X, Y, Z, C a nawet R. Niezależnie od tego, czy wierzymy w ich istnienie, czy podchodzimy do nich sceptycznie, rynek pracy z pewnością się zmienia.

  • Autor:JP
  • 28 gru 2015 14:35
Terror alfabetu? Jak ujarzmić pracownicze generacje
Zmieniające się oczekiwania są cechą wszystkich pokoleń, nie tylko Y i Z. /Fot. Pixabay
REKLAMA

Młodsi czy starsi, wszyscy pracownicy mają swoje potrzeby. Niezależnie od ich wieku stają się one coraz bardziej zbliżone. Główną rolę odgrywają tu raczej zmieniające się czynniki zewnętrzne, niż dopasowywanie się do definicji generacyjnych etykietek.

Jak podkreślają naukowcy, same generacje, jeżeli przyjmiemy, że faktycznie istnieją, są wewnętrznie bardzo zróżnicowane. Dowodzą tego chociażby kolejne opracowania Deloitte „Pierwsze kroki na rynku pracy”, analizujące szczegółowo specyfikę generacji Y.

Efekt? Pracodawcy mają do czynienia z ludźmi, którzy chcą pracować w komfortowych warunkach. Zdalne wykonywanie swoich obowiązków, żywność eko dostępna w firmowej kantynie, kolorowe ściany i praca projektowa to coś znacznie więcej niż podążanie za HR-owymi trendami.

– Myślę, że każda organizacja, która poważnie traktuje swoją kadrę na bieżąco dostosowuje warunki pracy do jej potrzeb. Nie chodzi o skupianie się na kolejnych przesunięciach generacyjnych. Podkreśliłbym raczej ogólne zmiany, które zachodzą w społeczeństwie – twierdzi Przemysław Herman, dyrektor finansowy Flint Group.

– Coraz popularniejsza staje się chociażby praca z domu lub ta wykonywana w biurze, ale w elastycznych godzinach. Te i podobne oczekiwania są wspólne dla osób ze wszystkich pokoleń. Fakt, że najgłośniej komunikują to najmłodsi pracownicy powoduje, że to właśnie ich wiąże się z pewnymi trendami. My, jako pracodawcy, staramy się stworzyć wszystkim pracownikom takie warunki, w których praca będzie komfortowa – wyjaśnia.

Wymagania nie pytają o wiek

Jak pokazują przykłady wielu firm, pracownicze wymagania i przyzwyczajenia są często wspólne. Wiele zależy tu od organizacji, która oferując udogodnienia, kreuje również potrzeby. Niezależnie od wieku, możliwość skorzystania z dodatkowych szkoleń przyda się każdemu. Rowery stacjonarne, umieszczone w firmowych pokojach relaksu, również nie pytają o wiek.

– Średnia wieku w naszej organizacji to 33 lata, jesteśmy więc młodą firmą. W naturalny sposób staramy się wykorzystywać dostępne nam narzędzia tak, żeby zoptymalizować wykonywanie obowiązków i podnieść komfort pracy – mówi Dominika Marciniak, menedżer HR Flint Group.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Terror alfabetu? Jak ujarzmić pracownicze generacje

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.