PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Telestrada wprowadzała konsumentów w błąd? UOKiK wszczął postępowanie

  • Autor: PAP/AT
  • 23 paź 2019 12:46

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec telekomunikacyjnej firmy Telestrada, uznając, że mogła ona wprowadzać konsumentów w błąd - podał UOKiK. Zarzuty dotyczą również niewydawania konsumentom umów i załączników.

Telestrada wprowadzała konsumentów w błąd? UOKiK wszczął postępowanie
W ocenie UOKiK przedstawiciele Telestrady mogli wprowadzać konsumentów w błąd, że reprezentują ich dotychczasowego operatora (fot. uokik.gov.pl)
REKLAMA

Jak podkreślił Prezes UOKiK Marek Niechciał, do Urzędu trafiły liczne skargi na firmę telekomunikacyjną, która mogła nieuczciwie pozyskiwać nowych klientów, podszywając się pod ich dotychczasowego operatora. "Dotyczyły spółki Telestrada z Warszawy. Jej przedstawiciele najczęściej najpierw dzwonili do konsumentów z ofertą, a potem odwiedzali ich w domach z dokumentami do podpisu" - powiedział Niechciał.

W ocenie Urzędu przedstawiciele Telestrady mogli wprowadzać konsumentów w błąd, że reprezentują ich dotychczasowego operatora. Skarżący twierdzą też, że nie dostawali podpisanych dokumentów - zaznaczył UOKiK. Urząd wszczął postępowanie i postawił firmie dwa zarzuty.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pierwszy dotyczy wprowadzania konsumentów w błąd, ponieważ ze skarg wynika, iż przedstawiciele Telestrady sugerują, że oferta dotyczy zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, podczas gdy chodzi o zawarcie umowy z nową firmą - Telestradą.

Czytaj też: UOKiK wszczął postępowanie w sprawie Biedronki

Drugi zarzut dotyczy niewydawanie konsumentom dokumentów: umów i załączników do nich. "W efekcie takich działań Telestrady konsumenci dopiero po otrzymaniu faktury za nowe usługi mogli się dowiedzieć, że zawarli umowę z tą firmą. Tymczasem zgodnie z prawem przed jej podpisaniem powinni dostać pełne, jednoznaczne i rzetelne informacje o ofercie i przedsiębiorcy, który ją proponuje. Tylko w takim przypadku mieliby szansę podjąć świadomą decyzję, czy związać się umową" - podkreślił Niechciał.

UOKiK zaznaczył, że jeśli zarzuty się potwierdzą, Telestradzie grozi kara do 10 proc. obrotów za każdą nieuczciwą praktykę rynkową. Urząd przypomniał, że w przeszłości karał już firmy telekomunikacyjne za podszywanie się pod dotychczasowego operatora.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Telestrada wprowadzała konsumentów w błąd? UOKiK wszczął postępowanie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA