PARTNERZY PORTALU

Telefon służbowy? Co trzeci menedżer korzysta z niego bez ograniczeń

  • Justyna Koc
    jk
  • 12 gru 2016 14:51

• Ponad połowa pracodawców w Polsce jest przekonanych, że pracownicy nie mogą korzystać z telefonu służbowego do innych celów, niż te związane z pracą.
• Mimo to 55 proc. pracowników wykorzystuje firmową komórkę w taki sam sposób jak telefon prywatny.
• Swobodnie z telefonu służbowego korzysta prawie co trzeci menedżer wysokiego szczebla, a 55 proc. używa tego urządzenia do celów prywatnych, ale z pewnymi ograniczeniami.

Telefon służbowy? Co trzeci menedżer korzysta z niego bez ograniczeń
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA

Z badania "Samsung Mobile Workplace" zrealizowanego przez firmę badawczą TNS na zlecenie firmy Samsung Electronics Polska wynika, że 55 proc. pracowników niższego i średniego szczebla używa telefonu służbowego do celów prywatnych bez żadnych ograniczeń. Najczęściej instalują aplikacje, pobierają prywatne pliki, sprawdzają prywatne maile oraz korzystają z bankowości elektronicznej i serwisów społecznościowych.

Jednocześnie 85 proc. kadry zarządzającej wskazuje, że w kontekście bezpieczeństwa danych są to czynności, których należy unikać korzystając z telefonu służbowego. Uwagę zwraca również inny groźny fakt, że tylko 34 proc. kadry zarządzającej i 36 proc. pracowników obawia się o bezpieczeństwo danych przechowywanych na urządzeniach mobilnych.

Bezpieczeństwo danych

Niska świadomość zagrożeń utraty danych oraz możliwości wystąpienia cyberataków pozwala 59 proc. pracowników ocenić jako skuteczne obecne zabezpieczenia danych w posiadanym telefonie służbowym. Niewiele w tej ocenie różni się kadra zarządzająca, 52 proc. uważa aktualny sposób zabezpieczenia telefonu służbowego jako skuteczne rozwiązanie.

Jako najbardziej skuteczne oceniono następujące metody ochrony przed utratą danych: zapisywanie kopii zapasowych wszystkich danych na serwerze, możliwość zlokalizowania telefonu za pomocą GPS, zabezpieczenie hasłem oraz zdalne wykasowanie danych w telefonie. Na tym tle wyróżnia się zabezpieczenie hasłem, gdzie odpowiednio 73 proc. kadry zarządzającej, 62 proc. pracowników, oceniło jako skuteczne dotychczasowe metody zabezpieczenia telefonu służbowego.

7 proc. kadry zarządzającej zadeklarowało, że nie wykorzystuje telefonu służbowego do celów prywatnych. (Fot. mat. pras.)
7 proc. kadry zarządzającej zadeklarowało, że nie wykorzystuje telefonu służbowego do celów prywatnych. (Fot. mat. pras.)

Można zatem zauważyć, że jest niski poziom świadomości zagrożeń wycieku danych co w dalszej perspektywie rodzi pytania, jak zapobiegać takim zagrożeniom i zmieniać  faktyczne postawy, zachowania pracowników i kadry zarządzającej.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Telefon służbowy? Co trzeci menedżer korzysta z niego bez ograniczeń

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA