PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Tego trendu już nie zatrzymamy. Poddaj mu się, bo stracisz pracowników

Większość pracowników chce pracy zdalnej. Menedżerowie będą musieli wziąć to pod uwagę, inaczej mogą mierzyć się z rotacją. Jaki model hybrydowy zagości na stałe w firmach i jak zmieni się zarządzanie?

Tego trendu już nie zatrzymamy. Poddaj mu się, bo stracisz pracowników
Praca hybrydowa jest najtrudniejszą formą pracy (Fot. Redd/Unsplash)
REKLAMA
  • Z badania Antala wynika, że ponad 90 proc. pracodawców jest zadowolonych z pracy zdalnej czy hybrydowej. Według ekspertów ten model pracy zostanie z nami na stałe.
  • Z powodu pandemii firmy zostały zmuszone do przejścia na pracę zdalną - istotne było wypracowanie nowych zasad, a także zadbanie o efektywną komunikację.
  • Sesja "Zarządzanie zespołami" odbyła się podczas XIV edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Spółka ABB, jak wiele innych firm w czasie pandemii, z dnia na dzień musiała przestawić się na pracę zdalną. Z racji tego, że 2300 z 5500 pracowników to osoby zatrudnione na produkcji, na home office mogła przejść jedynie połowa zespołu.

- Stanęliśmy przed ogromnym wyzwaniem, ale udało nam się to przeżyć. Na początku wszyscy improwizowali i zdecydowanie mieliśmy do czynienia z zarządzaniem kryzysowym. Pamiętam, że nikt nie wiedział, jak długo będzie pracować w takim trybie. Zastanawialiśmy się, czy wprowadzać konkretne rozwiązania, czy czekać na rekomendacje i na tym się opierać - mówi Patryk Madaj, krajowy dyrektor ds. personalnych w ABB.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Firma ABB zdecydowała się na wprowadzenie modelu hybrydowego w październiku 2021 roku.

- Wcześniej przeprowadziliśmy ankietę wśród pracowników. Tylko 4 proc. naszych pracowników chciało przychodzić do biura 5 dni w tygodni, a 30 proc. osób chciało pracować wyłącznie z domu - zaznacza Patryk Madaj.

Patryk Madaj, krajowy dyrektor ds. personalnych w ABB (Fot. PTWP)
Patryk Madaj, krajowy dyrektor ds. personalnych w ABB (Fot. PTWP)

Skok na głęboką wodę

W PKN Orlen praca zdalna jest możliwa od 2011 roku. Jak jednak zaznacza Wioletta Kandziak, dyrektor wykonawcza ds. kadr w PKN Orlen, skala była zdecydowanie mniejsza. Spółki produkcyjne należące do grupy funkcjonowały tak, jak dotychczas, natomiast w pozostałych obszarach pracownicy przeszli na home office.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Tego trendu już nie zatrzymamy. Poddaj mu się, bo stracisz pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Thewiant 2022-05-13 22:04:02

    Ja pracowałem nie zdalnie tylko analnie

  • Gość 2022-05-12 21:56:16

    Lepiej spac w domu niz w biurze

  • Gość 2022-05-12 21:15:58

    Ja tez jestem za praca zdalna po co spac za biurkiem kak mozna w domu

  • Ja 2022-05-12 10:03:53

    Ja pracowałam zdalnie ostatnie dwa lata. W mojej firmie wcześniej był model hybrydowy, ale teraz to już nie wystarcza. Obowiązek dojazdu do biura nawet na dwa dni w tygodniu to głupota! Ja w ciągu tych dwóch lat mogłam się rozwijać w firmie, mam lepszy kontakt z osobami z firmy niż kiedykolwiek, człowiek jest wydajniejszy, efektywniejszy. Praca zdalna sprzyja awansowaniu, sprzyja kontaktom ze współpracownikami, redukuje stres, jest zbawieniem dla środowiska... Czemu to chcą zmieniać? Czemu wracać do jakiś modeli hybrydowych? Bo polski szef jak nie stanie nad tobą z batem to czuje się niedowartościowany? Zwolnić szefa - i tak jest ich za dużo!

  • Czesław 2022-05-11 11:54:18

    Operatorzy koparek, kierowcy, elektrycy też powinni pracować zdalnie.

    • Adaś 2022-05-12 15:33:48

      Stary a głupi. Mówimy o pracy które można wykonywać z laptopa, wiadomo że dentysta czy sprzątaczka nie może pracować zdalnie.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.