PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Technologie i kompetencje pracowników kluczem do innowacji w firmach

Przedsiębiorcy dostrzegają potencjał drzemiący w cyfrowej transformacji. Ogromne znaczenie w tym procesie mają kompetencje i postawa pracowników. Szczególnie, że zmiany zachodzące na rynku nie będą zwalniać tempa i coraz trudniej będzie za nimi nadążyć.

  • Autor: jk
  • 13 lut 2019 12:26
Technologie i kompetencje pracowników kluczem do innowacji w firmach
48 proc. firm chce rozwijać zespół ludzi o wyższym poziomie kompetencji cyfrowych i technologicznych. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • 92 proc. przedstawicieli europejskiego sektora MŚP, którzy wzięli udział w badaniu Ricoh wskazuje, że cyfrowa transformacja ma znaczący wpływ na ich branżę.
  • Jednak tylko 41 proc. z nich jest gotowa na zmiany, które przyniesie. 41 proc. badanych przyznaje, że przegapiło szansę na rozwój, ponieważ byli niewystarczająco innowacyjni.
  • Z kolei 33 proc. próbowało wdrożyć nowe rozwiązania, ale bezskutecznie.

Jakie czynniki mają największe znaczenie dla zmian, których jesteśmy obecnie świadkami? Zdaniem uczestników badania Ricoh najważniejsze to: niepewność gospodarcza (25 proc.), rosnąca automatyzacja (27 proc.), zmiany prawne (27 proc.), rosnące oczekiwania konsumentów (31 proc.) i coraz większa konkurencja (31 proc.).

Co ma kluczowe znaczenie dla rozwoju innowacyjności? Po pierwsze nowoczesne technologie, a więc narzędzia, które pozwolą ich firmie działać w sposób bardziej innowacyjny, 46 proc. przyznaje, że lepszy dostęp do technologii cyfrowych pomógłby im we wprowadzaniu innowacji.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

59 proc. uznaje dostęp do technologii klasy korporacyjnej (59 proc.) i stworzenie innowacyjnego środowiska pracy (58 proc.) za elementy, które wpłyną na poprawę ich pozycji względem konkurencji. Barierą powstrzymującą firmy od inwestycji w tym obszarze pozostają koszty. Wskazuje ją 50 proc. badanych.

Bardzo duże znacznie mają również umiejętności i postawa pracowników. 45 proc. przedstawicieli firm z sektora MŚP chce zachęcać pracowników do dzielenia się pomysłami i większej kreatywności w działaniu. Wiąże się to z inicjowaniem innowacyjności wewnątrz organizacji i z odchodzeniem od tradycyjnego, sztywnego modelu zarządzania. W związku z tym, 41 proc. badanych planuje wprowadzić dodatkowe nagrody za nieszablonowe podejście do wykonywanych obowiązków.

48 proc. badanych chce rozwijać zespół ludzi o wyższym poziomie kompetencji cyfrowych i technologicznych. Co ważne, nie liczą się jedynie twarde kwalifikacje. 68 proc. precyzuje, że te osoby muszą również charakteryzować się wysokimi umiejętnościami komunikacyjnymi.

*W badaniu Generation Innovate wzięło udział 3300 przedstawicieli kadry zarządzającej firmami z sektora MŚP z Austrii, Belgii, Luksemburga, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rosji, Słowacji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Irlandii, którzy wzięli udział w projekcie badawczym Ricoh.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Technologie i kompetencje pracowników kluczem do innowacji w firmach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.