PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Technologia ważna dla pracowników, trzeba ją jednak umiejętnie wykorzystać

Zdaniem specjalistów, współczesny rozwój firmy nie powinien opierać się na maksymalnym wykorzystaniu pracowników. Kluczem do sukcesu jest zbudowanie takiej kultury i środowiska pracy, które pozwoli im dać z siebie wszystko. Wyniki badania Priming a New Era of Digital Wellness, pokazują, że technologia jest głównym elementem tworzącym tę wartość.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Technologia ważna dla pracowników, trzeba ją jednak umiejętnie wykorzystać

  • 90 proc. przepytanych pracowników potwierdziło, że dostęp do „dobrej technologii” powoduje, że są oni bardziej produktywni.
  • Trzy na cztery osoby twierdzą, że technologia powinna eliminować stres i frustrację oraz automatyzować powtarzalne zadania.
  • Na pytanie o uszeregowanie czynników miejsca pracy, które pozwalają im działać najefektywniej, respondenci postawili na trzecim miejscu elastyczność, tuż za wynagrodzeniem i odpowiednim zarządzaniem oraz przed dostępem do właściwych rozwiązań IT.

W badaniu Priming a New Era of Digital Wellness udział wzięli pracownicy z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Brazylii, Chin, Japonii, USA i Australii. 90 proc. przepytanych pracowników potwierdziło, że dostęp do „dobrej technologii” powoduje, że są oni bardziej produktywni.

"Dobra technologia” powinna być przede wszystkim prosta. Dla 84 proc. badanych oznacza ona korzystanie z intuicyjnych i łatwych w użyciu aplikacji.

Trzy na cztery osoby twierdzą, że technologia powinna eliminować stres i frustrację oraz automatyzować powtarzalne zadania. Wszystko po to, by móc skupić się na kluczowych aspektach pracy.

Na pytanie o uszeregowanie czynników miejsca pracy, które pozwalają im działać najefektywniej, respondenci postawili na trzecim miejscu elastyczność, tuż za wynagrodzeniem i odpowiednim zarządzaniem oraz przed dostępem do właściwych rozwiązań IT. Dodatkowo ponad 75 proc. badanych uważa, że większa elastyczność w pracy pomoże im wprowadzać innowacje i być bardziej kreatywnymi.

- Satysfakcja z pracy ma zasadnicze znaczenie dla realizacji kluczowych celów biznesowych organizacji: od skutecznego przyciągania i zatrzymywania wartościowych pracowników po zwiększanie satysfakcji klientów, lojalności wobec marki i ostatecznie jej przychodów -tłumaczy Donna Kimmel, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny Citrix.

Technologia zmieniła sposób pracy. Mobilność pozwala na działanie z dowolnego miejsca bez ograniczeń czasowych. Ale to nie znaczy, że ciągłe bycie „online” jest właściwe. 67 proc. badanych respondentów uważa, że ma ono znaczący, negatywny wpływ na ludzkie zdrowie i dobre samopoczucie.

Wykorzystując rozwiązania do stworzenia cyfrowej przestrzeni pracy, firmy mogą zoptymalizować dzień pracownika, organizując, zarządzając i automatyzując jego pracę w inteligentny i osobisty sposób.

Ponad 75 proc. ankietowanych uważa, że może to pomóc im osiągnąć lepszą równowagę między pracą a życiem prywatnym i zapobiec wypaleniu zawodowemu. 80 proc. badanych twierdzi, że kadra zarządzająca powinna ten element uczynić jednym z priorytetów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.