PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Te firmy od lat działają całkowicie zdalnie. Mówią, co się nie sprawdza

W tych firmach pandemia w żaden sposób nie wpłynęła na organizację pracy. Dla UnAgency czy digitalk 16 marca był dla takim samym dniem jak poniedziałek tydzień, miesiąc czy rok wcześniej. Mogli oni obserwować inne spółki, które w pośpiechu wdrażały procedury i narzędzia do pracy zdalnej.


Te firmy od lat działają całkowicie zdalnie. Mówią, co się nie sprawdza
Pracę zdalną można podzielić na dwa typy – synchroniczną i asynchroniczną (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Pracę zdalną można podzielić na dwa typy – synchroniczną i asynchroniczną. To, który model się sprawdzi, zależy od rodzaju wykonywanej pracy.
  • W zespole pracującym zdalnie istotne są procedury - dzięki zasadom komunikacji wewnętrznej można uniknąć chaosu, z kolei praca zespołu będzie dużo bardziej efektywna.
  • Kolejna sprawa to elastyczność i zaufanie. Bez nich, według Adama Ostapińskiego, szefa UnAgency, praca zdalna nie ma sensu.

Agencji reklamowa UnAgency od samego początku istnienia, czyli od 2013 r., pracuje w trybie zdalnym. W tej chwili zespół liczy 11 pracowników plus kilka współpracujących w mniejszym zakresie. Początki nie były łatwe, ponieważ home office wybiegał wówczas poza standardy działania firm i wymagał zbudowania procedur, sposobu działania, przepływu informacji niemal od zera. Jak jednak podkreśla Adam Ostapiński, szef UnAgency, takie rozwiązanie było po prostu dużo tańsze.

- Biuro, dojazdy, sprzęt - to wszystko kosztuje i to niemało. Niższe koszty to niższe ceny, a za tym większa konkurencyjność usług – mówi w rozmowie z PulsHR.pl Adam Ostapiński. - Inną, mniej widoczną, ale jeszcze bardziej ważną walutą jest czas. Praca stacjonarna tego czasu pożera olbrzymie ilości, dodając do tego puste przebiegi nie tylko na dojazdach, ale i samym spędzaniu czasu w biurze. Zamiast tego ten dodatkowy czas możemy przeznaczyć po prostu na swoje zainteresowania, rodzinę albo spotkania ze znajomymi – dodaje.

Warto dodać, że obszar, w którym UnAgency się specjalizuje, a więc reklama online, umożliwia pracę z niemal każdego miejsca na świecie o dowolnej porze.

Również Artur Jabłoński od samego początku prowadzi agencję marketingową digitalk w trybie zdalnym. W tej chwili zespół tworzą 24 osoby. Taka decyzja zapadła, gdy rozpoczęły się poszukiwania osób do współpracy, a dostępność odpowiednich kandydatów na lokalnym rynku pracy była ograniczona.

- Bardzo frustrowało mnie, że muszę się ograniczać do zatrudniania osób, z którymi mogę spotkać się osobiście w biurze. Zadałem sobie pytanie, dlaczego mam nie zatrudnić osoby, która ma lepsze kompetencje i świetnie sprawdzi się przy danym projekcie, tylko dlatego, że mieszka 100 km dalej. Co więcej, dotychczas sam realizowałem współpracę na odległość, dlatego wiedziałem, że mój zespół będzie pracować w takim modelu. Tego rodzaju praca wymaga tylko komputera i sprawnego internetu – komentuje Artur Jabłoński w rozmowie z PulsHR.pl.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Te firmy od lat działają całkowicie zdalnie. Mówią, co się nie sprawdza

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.