Te firmy mają wskaźniki rotacji pracowników znacznie poniżej średniej. Poznajcie ich sposoby

Millenialsi nie są roszczeniową grupą z absurdalnymi wymaganiami - mogą być oddanymi i lojalnymi członkami zespołu. Trzeba tylko wiedzieć, jak do nich trafić.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Te firmy mają wskaźniki rotacji pracowników znacznie poniżej średniej. Poznajcie ich sposoby

  • Jednak największy udział osób, które zdecydowały się na zmianę pracy, notuje się wśród najmłodszych respondentów w wieku 18-29 lat - 37 proc.
  • Millenialsi są wychowywani w zupełnie innym duchu pracy niż poprzednie pokolenia, dlatego ich oczekiwania wobec pracodawcy są inne.
  • Firmy muszą to zrozumieć i dostrzec ich potrzeby, ponieważ tylko w tej sposób mogą zbudować lojalny zespół.

Od kilku lat Polska znajduje się w ścisłej czołówce państw Unii Europejskiej, w których wskaźniki fluktuacji pracowników są najwyższe. Według danych Monitora Rynku Pracy, przygotowanych przez Randstad, średni poziom rotacji wśród polskich pracowników w ciągu ostatniego roku (od trzeciego kwartału 2018 roku do drugiego kwartału 2019 roku) wyniósł 22 proc.

Jednak największy udział osób, które zdecydowały się na zmianę pracy, notuje się wśród najmłodszych respondentów w wieku 18-29 lat - 37 proc.

 - Te dane nie dziwią o tyle, że dzisiaj młodzi wkraczający na rynek pracy marzą o założeniu własnego biznesu albo o takiej pracy, dzięki której zachowają poczucie pewnej dozy wolności przy jednoczesnej możliwości realizowania swoich pasji - mówi Piotr Nogal z agencji Bluecloud Interactive.

Piotr Nogal podkreśla, że na współczynnik rotacji w pokoleniu Igreków wpływ mają także aspekty miękkie, takie jak atmosfera, zespół w jakim pracują, czy partnerskie relacje z szefami.

- Dla większości pracodawców to mimo wszystko wyzwanie, które wymaga nie tylko zmiany sposobu myślenia o HR, ale przede wszystkim o biznesie - dodaje. 

Wysoka rotacja w mediach i reklamie

Według 36. najnowszego raportu Monitora Rynku Pracy za drugi kwartał 2019, poziom rotacji dla pracowników branży reklama i media wyniósł 22 proc.  

- Tworząc agencję, która specjalizuje się w nowoczesnym experience marketingu opartym o potrzeby i wartości konsumenta, zdawaliśmy sobie sprawę, że naszym pracownikom musimy stworzyć taką przestrzeń do pracy, dzięki której będą mogli nie tylko sprawnie realizować projekty, ale przede wszystkim z łatwością pozyskiwać wiedzę i inspirację, oraz przekładać je na codzienną współpracę z klientami - mówi Łukasz Janowski, CEO Bluecloud Interactive.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.