×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Te firmy mają wskaźniki rotacji pracowników znacznie poniżej średniej. Poznajcie ich sposoby

  • Justyna Koc
    jk
  • Opublikowano: 16 lip 2019 6:00

Millenialsi nie są roszczeniową grupą z absurdalnymi wymaganiami - mogą być oddanymi i lojalnymi członkami zespołu. Trzeba tylko wiedzieć, jak do nich trafić.

Te firmy mają wskaźniki rotacji pracowników znacznie poniżej średniej. Poznajcie ich sposoby
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
  • Jednak największy udział osób, które zdecydowały się na zmianę pracy, notuje się wśród najmłodszych respondentów w wieku 18-29 lat - 37 proc.
  • Millenialsi są wychowywani w zupełnie innym duchu pracy niż poprzednie pokolenia, dlatego ich oczekiwania wobec pracodawcy są inne.
  • Firmy muszą to zrozumieć i dostrzec ich potrzeby, ponieważ tylko w tej sposób mogą zbudować lojalny zespół.

Od kilku lat Polska znajduje się w ścisłej czołówce państw Unii Europejskiej, w których wskaźniki fluktuacji pracowników są najwyższe. Według danych Monitora Rynku Pracy, przygotowanych przez Randstad, średni poziom rotacji wśród polskich pracowników w ciągu ostatniego roku (od trzeciego kwartału 2018 roku do drugiego kwartału 2019 roku) wyniósł 22 proc.

Jednak największy udział osób, które zdecydowały się na zmianę pracy, notuje się wśród najmłodszych respondentów w wieku 18-29 lat - 37 proc.

 - Te dane nie dziwią o tyle, że dzisiaj młodzi wkraczający na rynek pracy marzą o założeniu własnego biznesu albo o takiej pracy, dzięki której zachowają poczucie pewnej dozy wolności przy jednoczesnej możliwości realizowania swoich pasji - mówi Piotr Nogal z agencji Bluecloud Interactive.

Piotr Nogal podkreśla, że na współczynnik rotacji w pokoleniu Igreków wpływ mają także aspekty miękkie, takie jak atmosfera, zespół w jakim pracują, czy partnerskie relacje z szefami.

- Dla większości pracodawców to mimo wszystko wyzwanie, które wymaga nie tylko zmiany sposobu myślenia o HR, ale przede wszystkim o biznesie - dodaje. 

Wysoka rotacja w mediach i reklamie

Według 36. najnowszego raportu Monitora Rynku Pracy za drugi kwartał 2019, poziom rotacji dla pracowników branży reklama i media wyniósł 22 proc.  

- Tworząc agencję, która specjalizuje się w nowoczesnym experience marketingu opartym o potrzeby i wartości konsumenta, zdawaliśmy sobie sprawę, że naszym pracownikom musimy stworzyć taką przestrzeń do pracy, dzięki której będą mogli nie tylko sprawnie realizować projekty, ale przede wszystkim z łatwością pozyskiwać wiedzę i inspirację, oraz przekładać je na codzienną współpracę z klientami - mówi Łukasz Janowski, CEO Bluecloud Interactive.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Te firmy mają wskaźniki rotacji pracowników znacznie poniżej średniej. Poznajcie ich sposoby
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Chrios 2021-03-12 13:46:52

    chciałem dowiedzieć się czegoś na temat które są te firmy z tytułu - zawiodłem się (...clickbait)

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA