PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Tauron sięga po „pracownika wirtualnego”

Tauron wdroży automatyzację procesów biznesowych przy użyciu narzędzi Robotics Process Automation (RPA) w celu usprawnienia obsługi klienta, sprzedaży, logistyki oraz obiegu dokumentów. Partnerem technologicznym projektu jest firma Capgemini.

  • Autor:pt
  • 26 wrz 2018 11:45
Tauron sięga po „pracownika wirtualnego”
Tauron wdroży automatyzację procesów biznesowych przy użyciu narzędzi Robotics Process Automation (fot. pixabay)
REKLAMA
  • Narzędzie Robotic Process Automation (RPA) to Zrobotyzowana Automatyzacja Procesów.
  • RPA to oprogramowanie używane do koordynacji działań pomiędzy istniejącymi systemami informatycznymi, bez ingerencji człowieka.
  • Za pomocą tzw. „pracownika wirtualnego” zwanego BOT-em, RPA naśladuje czynności użytkownika w systemach.
  • BOT pomaga wykonać zadania powtarzalne, nie wymagające podejmowania decyzji przez człowieka, ma swoje ID oraz hasło w systemach informatycznych.

We wdrożeniu realizowanym przez spółkę Tauron Obsługa Klienta i Capgemini zostanie wykorzystana  platforma UiPath, która jest jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań w obszarze RPA.

Czytaj: PGNiG wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szkoleń pracowników

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Szukamy rozwiązań, które pozwolą naszym klientom korzystać nie tylko z prądu i gazu, ale przede wszystkim zarządzać nimi bez wychodzenia z domu. Co równie istotne podejmujemy działania, które podnoszą naszą efektywność operacyjną. Wprowadzenie narzędzi automatyzacji to kolejny krok w tym kierunku - mówi Filip Grzegorczyk, prezes zarządu Tauron Polska Energia.

Najważniejsze korzyści z zastosowania robotów, to zapewnienie pełnej realizacji powtarzalnych procesów oraz wyeliminowanie błędów, a w konsekwencji skrócenie czasu realizacji zadań, podniesienie jakości obsługi i obniżenie kosztów.

- Naszym celem jest sprawne wprowadzenie nowej technologii, przy wykorzystaniu  dostępnego na rynku doświadczenia. Wiemy, że nie każde podejście do robotyzacji kończy się sukcesem. Chcemy te procesy wprowadzać stopniowo, obserwując efekty, i po udanej fazie przystępować do kolejnego etapu – podkreśla Andrzej Grochowalski, wiceprezes ds. IT w Tauron Obsługa Klienta.

Jak podkreślają w firmie, wprowadzenie robotyzacji pozwoli również na lepsze zarządzanie rozwojem zawodowym pracowników poprzez powierzanie im nowych zadań, wykraczających poza powtarzalne czynności. Planowana automatyzacja procesów w Grupie Tauron, pomimo konieczności zarządzania danymi i zadaniami z wielu systemów, nie będzie wymagać zmian w podstawowych systemach informatycznych, co znacząco redukuje czas i koszt zwrotu z inwestycji.

- Zaproponowane rozwiązanie umożliwi bardziej efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem, przez co poprawi jakość usług  i obniży koszty eksploatacyjne. Roboty będą pracować 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, dając firmie ogromne możliwości zwiększenia efektywności operacyjnej – mówi Marek Woźny dyrektor zarządzający Application Services.

 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Property Forum ONLINE – Fokus na Śląsk

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tauron sięga po „pracownika wirtualnego”

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.