Tauron Dystrybucja automatyzuje proces zgłaszania awarii sieci

W Tauron Dystrybucja oprócz tradycyjnych konsultantów, zgłoszenia na linii alarmowej 991 przyjmuje 500 wirtualnych agentów firmy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Tauron Dystrybucja automatyzuje proces zgłaszania awarii sieci

  • Tauron Dystrybucja pochwalił się, że wdrożył system wirtualnego agenta.
  • Wspiera on proces przyjmowania i rejestracji zgłoszeń awarii sieci energetycznej.
  • System działa od połowy 2018 r.,

Wirtualny agent to awatar, system teleinformatyczny, wykorzystujący nowoczesne technologie oparte na bazie mechanizmów sztucznej inteligencji. Można się z nim porozumiewać za pomocą mowy np. telefonicznie. Głównym zadaniem wirtualnych agentów w spółce Tauron Dystrybucja jest zarejestrowanie zgłoszenia, zapisanie adresu wystąpienia awarii i opisu zdarzenia.

System podczas dialogu analizuje wypowiadane frazy, określając ich znaczenie i uzupełniając w sposób automatyczny odpowiednią formatkę w systemie rejestracji zgłoszeń.

Jak przekonuje Tauron, wirtualny agent może również poinformować klientów firmy o występujących awariach i obszarze ich oddziaływania, trwających pracach czy statusie obsługiwanych spraw. Pomysł wdrożenia agenta po raz pierwszy pojawił się w energetycznej spółce w 2017 r.

Czytaj też: Tauron doposaża śląskie szkoły

- To odpowiedź na potrzeby obsługi masowych zgłoszeń kierowanych na linii 991 w czasie awarii występujących na skutek intensywnych zdarzeń pogodowych - doprecyzował Grzegorz Krajewski, dyrektor departamentu operatora sieci w Tauron Dystrybucja. Przekonuje on, że roczny test skuteczności użycia agenta na terenie jednego z oddziałów firmy przebiegł pomyślnie.

- Pozytywne wnioski zebrane podczas testu, czyli skuteczna rejestracja ponad 8 tys. zgłoszeń zebranych w sposób automatyczny zadecydowała o wdrożeniu rozwiązania na całym terenie działania spółki.

Na początku marca bardzo silny huraganowy wiatr był katastrofalny w skutkach dla linii energetycznych. Przewracające się pod naporem silnego wiatru drzewa zrywały i uszkadzały przewody i słupy. Kilkaset tysięcy gospodarstw domowych zostało bez prądu. W czasie, gdy energetycy zmagali się ze skutkami żywiołu i odbudowywali sieć energetyczną, wirtualni agencji przyjęli ponad 13,5 tys. zgłoszeń. Konsultanci w tym czasie zarejestrowali blisko 5,2 tys. zgłoszeń dotyczących awarii. Ten przykład obrazuje, jak skuteczność nowego rozwiązania sprawdziła się w rzeczywistości.

Po siedmiu miesiącach działania systemu, wirtualni agenci Tauronu przyjęli już i zarejestrowali ponad 86 tys. zgłoszeń dotyczących awarii sieci energetycznej oraz uszkodzeń oświetlenia ulicznego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.