-
- •5 kwi 2022 0:01
38 proc. klientów sklepów internetowych jako jeden z największych problemów wskazuje długi czas oczekiwania na dostawę zamawianych produktów – tak wynika z badania opinii klientów e-commerce opublikowanego w 2020 roku przez Gemius. Sklepy, by wygrać konkurencję na rynku, muszą usprawniać procesy logistyczne. Odwiedziliśmy z kamerą robotyczne centrum dystrybucyjne firmy Amazon.

- Magazyn Amazona w Świebodzinie jest jednym z najbardziej zrobotyzowanych w Polsce. Na halach i liniach pracuje blisko 3 tysiące robotów.
- - Technologie mają na celu poprawiać bezpieczeństwo pracowników oraz optymalizować procesy w taki sposób, by realizacja zamówień odbywała się szybciej - wyjaśnia dyrektor generalna Anna Kaczyńska.
- Jedną z największych obaw pracowników w związku z procesami automatyzacji i robotyzacji jest utrata miejsc pracy. Z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” wynika jednak, że w perspektywie 5 lat tylko jedna piąta czynności może zostać zastąpiona robotami.
- W momencie złożenia zamówienia w systemie konkretnego centrum logistycznego pojawia się informacja, jakie zamówienie należy zrealizować. Gdy informacja się pojawia, system z automatu wie, jaka powinna być droga przedmiotu w magazynie - wyjaśnia w rozmowie z PulsHR.pl Anna Kaczyńska, dyrektor generalna centrum logistycznego Amazona w Świebodzinie.
Praca z robotem
Jedną z największych obaw pracowników w związku z procesami automatyzacji i robotyzacji jest utrata miejsc pracy. Z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” wynika jednak, że w perspektywie 5 lat tylko jedna piąta czynności może zostać zastąpiona robotami.
Zdecydowanie największymi entuzjastami robotyzacji są najmłodsi przedsiębiorcy. 69 proc. Zetek widzi możliwość automatyzacji ponad 20 proc. czynności w firmie. W przypadku Baby Boomers ten odsetek jest zdecydowanie niższy i wynosi 54 proc.
Zobacz: Pracownicy się boją, a nie mają czego. Roboty zabiorą zaskakująco mało miejsc pracy


KOMENTARZE (1)