PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Takich ludzi będą potrzebować firmy, niektóre już ich mają. Całkiem nowe stanowisko

Z badań firmy doradczej Deloitte wynika, że 66 proc. członków kadry kierowniczej uważa, iż podejmowane globalnie działania firm przyczyniają się do realnych zmian w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu. Jednak by działania na poziomie poszczególnych przedsiębiorstw przynosiły konkretne efekty, niezbędna jest dobrze wyedukowana kadra menedżerska, potrafiąca zarządzać złożonymi mechanizmami proekologicznych zmian.

  • Karolina Markowska
    km
  • 1 paź 2021 20:00
Takich ludzi będą potrzebować firmy, niektóre już ich mają. Całkiem nowe stanowisko
Niezbędna jest dobrze wyedukowana kadra menedżerska, potrafiąca zarządzać złożonymi mechanizmami proekologicznych zmian (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Ponad trzy czwarte ankietowanych przez Delloite zapewnia, że jest skłonne płacić więcej za towary przyjazne dla środowiska, a 27 proc. respondentów TNS OBOP twierdzi, że działalność środowiskowa firmy wpłynęłaby na ich decyzję zakupową.
  • Climate officer to stanowisko, które ma w Polsce dość krótką historię. Nie jest jednak całkiem nowym zjawiskiem. To odbicie trendu, który szybko zyskuje na znaczeniu.
  • Jedną z pierwszych firm, w których pojawił się climate officer jest Orange Polska.

Europejski Bank Inwestycyjny sprawdził nastroje i oczekiwania mieszkańców krajów UE, Stanów Zjednoczonych i Chin dotyczące działań na rzecz klimatu. Aż 73 proc. ankietowanych Polaków zadeklarowało, że chce korzystać z transportu publicznego zamiast samochodu, bo takie rozwiązanie jest lepsze dla klimatu. Część planuje na krótszych trasach wybierać pociąg zamiast samolotu, robić zakupy świadomie i bez plastiku oraz oszczędzać energię. 

Firmy stawiają na zielone

Zielone zmiany zapowiadają także firmy. Część już realizuje zmiany w sposobie prowadzenia swojego biznesu, stawia na nieskoemisyjność, deklaruje neutralność klimatyczną. Twardych postanowień zmiany jest jednak nadal za mało.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Wśród praktyk na rzecz klimatu stosowanych przez polskie przedsiębiorstwa najczęściej wymienia się wykorzystywanie materiałów bardziej przyjaznych dla środowiska, wdrażanie polityki promującej zrównoważony rozwój oraz zachęcanie pracowników do postaw proekologicznych. Działania te wydają się niewspółmierne choćby do założeń Unii Europejskiej, która do 2030 r. chce zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 55 proc. Jeżeli naprawdę chcemy coś zmienić, nie wystarczy oszczędzać papier i segregować śmieci. Warto natomiast zacząć od zmierzenia naszej obecnej emisji – wszak menedżerska prawda to „aby coś optymalizować, trzeba to mierzyć” - wyjaśnia Konrad Klepacki, trener i ekspert w zespole doradców „Energia, środowisko, klimat” w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Takich ludzi będą potrzebować firmy, niektóre już ich mają. Całkiem nowe stanowisko

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2021-10-02 22:40:49

    Ideologiczne pitolenie mające na celu uzasadnienie poniesienia niepotrzebnych i zazwyczaj zbyt dużych wydatków. Kolejny przykład sojuszu konsultingu z ekoterrorystami.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.