×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Takich ludzi będą potrzebować firmy, niektóre już ich mają. Całkiem nowe stanowisko

  • Karolina Markowska
    km
  • Opublikowano: 1 paź 2021 20:00

Z badań firmy doradczej Deloitte wynika, że 66 proc. członków kadry kierowniczej uważa, iż podejmowane globalnie działania firm przyczyniają się do realnych zmian w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu. Jednak by działania na poziomie poszczególnych przedsiębiorstw przynosiły konkretne efekty, niezbędna jest dobrze wyedukowana kadra menedżerska, potrafiąca zarządzać złożonymi mechanizmami proekologicznych zmian.

Takich ludzi będą potrzebować firmy, niektóre już ich mają. Całkiem nowe stanowisko
Niezbędna jest dobrze wyedukowana kadra menedżerska, potrafiąca zarządzać złożonymi mechanizmami proekologicznych zmian (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Ponad trzy czwarte ankietowanych przez Delloite zapewnia, że jest skłonne płacić więcej za towary przyjazne dla środowiska, a 27 proc. respondentów TNS OBOP twierdzi, że działalność środowiskowa firmy wpłynęłaby na ich decyzję zakupową.
  • Climate officer to stanowisko, które ma w Polsce dość krótką historię. Nie jest jednak całkiem nowym zjawiskiem. To odbicie trendu, który szybko zyskuje na znaczeniu.
  • Jedną z pierwszych firm, w których pojawił się climate officer jest Orange Polska.

Europejski Bank Inwestycyjny sprawdził nastroje i oczekiwania mieszkańców krajów UE, Stanów Zjednoczonych i Chin dotyczące działań na rzecz klimatu. Aż 73 proc. ankietowanych Polaków zadeklarowało, że chce korzystać z transportu publicznego zamiast samochodu, bo takie rozwiązanie jest lepsze dla klimatu. Część planuje na krótszych trasach wybierać pociąg zamiast samolotu, robić zakupy świadomie i bez plastiku oraz oszczędzać energię. 

Firmy stawiają na zielone

Zielone zmiany zapowiadają także firmy. Część już realizuje zmiany w sposobie prowadzenia swojego biznesu, stawia na nieskoemisyjność, deklaruje neutralność klimatyczną. Twardych postanowień zmiany jest jednak nadal za mało.

- Wśród praktyk na rzecz klimatu stosowanych przez polskie przedsiębiorstwa najczęściej wymienia się wykorzystywanie materiałów bardziej przyjaznych dla środowiska, wdrażanie polityki promującej zrównoważony rozwój oraz zachęcanie pracowników do postaw proekologicznych. Działania te wydają się niewspółmierne choćby do założeń Unii Europejskiej, która do 2030 r. chce zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 55 proc. Jeżeli naprawdę chcemy coś zmienić, nie wystarczy oszczędzać papier i segregować śmieci. Warto natomiast zacząć od zmierzenia naszej obecnej emisji – wszak menedżerska prawda to „aby coś optymalizować, trzeba to mierzyć” - wyjaśnia Konrad Klepacki, trener i ekspert w zespole doradców „Energia, środowisko, klimat” w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów.

fot. Pixabay
fot. Pixabay
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Takich ludzi będą potrzebować firmy, niektóre już ich mają. Całkiem nowe stanowisko
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2021-10-02 22:40:49

    Ideologiczne pitolenie mające na celu uzasadnienie poniesienia niepotrzebnych i zazwyczaj zbyt dużych wydatków. Kolejny przykład sojuszu konsultingu z ekoterrorystami.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA