PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Tak Siemens Energy przeszedł przez koronakryzys. Bez zwolnień i obniżek pensji

- Siemens Energy jest w bardzo ciekawym momencie. Od końca września 2020, jako globalna organizacja, został wydzielony z grupy Siemens. Staliśmy się odrębną spółką, notowaną na giełdzie. Mam poczucie, że ten proces pomógł nam również mądrze się przygotować do drugiej fali koronawirusa - mówi Anna Wołynko, dyrektor HR w Siemens Energy.

Tak Siemens Energy przeszedł przez koronakryzys. Bez zwolnień i obniżek pensji
Anna Wołynko, dyrektor HR w Siemens Energy (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • W Siemens Energy podczas pandemii udało się uniknąć zwolnień, a także obniżek wynagrodzeń.
  • W firmie na co dzień działa sporo rozproszonych zespołów, dlatego od dawna duża waga przywiązywana jest do kompetencji menedżerskich - to one ułatwiają zarządzanie.
  • W przypadku menedżerów, przydatne są nie tylko kompetencje komunikacyjne, ale również umiejętność budowania przywiązania czy identyfikacji z zespołem oraz wzmacnainia zaangażowania poszczególnych pracowników.

Mija pół roku od pojawienia się pierwszego przypadku koronawirusa w Polsce. Udało wam się uniknąć zwolnień?

Anna Wołynko, dyrektor HR w Siemens Energy: - Tak, do tej pory nie zwolniliśmy żadnego pracownika. Co więcej: zatrudniliśmy i wciąż zatrudniamy nowych. To jedna z naszych wartości - tworzymy zespół, który bardzo mocno identyfikuje się z sobą nawzajem.

Bazujemy na zaufaniu. Pracownicy mieli pełną świadomość, że izolacja od dotychczasowego miejsca pracy nie oznacza odłączenia się od kultury organizacyjnej firmy czy odpowiedzialności za wyniki biznesowe. Wszyscy razem odpowiadamy za swe miejsca pracy - i ta idea przyświeca nam od dawna.

To powoduje, że pracownicy z własnej inicjatywy zmieniają to, w jaki sposób wykonują obowiązki i wprowadzają usprawnienia, dzięki którym praca staje się efektywniejsza, decyzje - mądrzejsze, a zaangażowanie - ciekawsze i przyjemniejsze. W kryzysowej sytuacji ten element ownershipu był bardzo widoczny.

Proszę o podanie przykładu.

- Jesteśmy korporacją globalną i duży nacisk kładziemy na współpracę międzynarodową. Zdarza się, że pracownicy centrum inżynieryjnego pracują przy uruchomieniu elektrowni kilka lat. Z kolei serwisanci urządzeń energetycznych przebywają poza miejscem zamieszkania kilka dni, tygodni, a nawet miesięcy - po to, by naprawić czy usprawnić dany obiekt.

Gdy wybuchła pandemia uruchomiliśmy program „Keep the lights on”, który pokazał zaangażowanie naszych pracowników. Mimo, że trwała pandemia, nasi ludzie realizowali swe zadania. Zależało im na tym, aby projekty nie tylko były kontynuowane, ale także rozwijały się.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tak Siemens Energy przeszedł przez koronakryzys. Bez zwolnień i obniżek pensji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.