- km
- •9 lis 2022 10:47
Z raportu Microsoft Annual Work Trend Index Report 2022 wynika, że pracodawcy i pracownicy zupełnie inaczej podchodzą do produktywności w czasach pracy zdalnej i hybrydowej. 87 proc. pracowników jest przekonanych, że nic nie stracili ze swojej produktywności. Tego optymizmu nie podzielają ich szefowie – 85 proc. menedżerów w wątpliwość podaje ich zaangażowanie podczas pracy zdalnej.

- Brak zaufania w połączeniu ze zbliżającą się recesją i niemałym gronem firm, które chcą wrócić do pracy w biurze, skłania pracowników do coraz częstszego… pokazywania, że pracują.
- „Teatr produktywności” to sytuacje, w której pracownicy często aktualizują swój status na firmowych aplikacjach, ale nie po to, by symulować pracę, a dać świadectwo swojej produktywności.
- Z badań przeprowadzonych przez firmy Qatalog i GitLab wynika, że pracownicy biurowi spędzają średnio 67 dodatkowych minut online każdego dnia (5,5 godziny tygodniowo), po prostu upewniając się, że są widoczni w firmowej sieci.
Do badania Microsoft zaprosił ponad 2 tys. osób z 11 krajów i uzyskane odpowiedzi zestawił ze statystykami z programu Office 365. Prawie 9 na 10 pracowników biurowych (87 proc.) uważa, że są produktywni w pracy. Opinię pracowników zestawiono z danymi z aplikacji biurowych. Analiza wykazała, że liczba przepracowanych godzin, odbytych spotkań oraz ilość i jakość wykonanej pracy – potwierdza opinię pracowników. Dla przykładu, wiosną średnia ilość spotkań w tygodniu na Microsoft Teams wzrosła o 153 proc.
– Przede wszystkim firmom brakuje tak narzędzi do świadczenia pracy hybrydowej, jak i strategii i rozwiązań do jej nadzoru – zauważa Rafał Sałyga, dyrektor Go-To-Market z NTT. – W czasie pandemii wiele przedsiębiorstw poradziło sobie z modelem pracy zdalnej, stosując różne protezy i idąc na znacznie kompromisy. Teraz przyszła pora na wdrożenie trwałych rozwiązań, które pozwolą na efektywne świadczenie pracy bez względu na lokalizację – dodaje.
Przeczytaj: Pracownicy swoje, szefowie swoje. Kto ma rację?
Rozwiązania usprawniające pracę poza biurem wprowadzono m.in. w krakowskim oddziale firmy Heineken, gdzie NTT odpowiadało za wdrożenie całej infrastruktury chmurowej i zaplecze sprzętowe. Firma obrała sobie za cel stworzenie kultury organizacyjnej i warunków, które nikogo nie będą wartościowały, bądź wykluczały bez względu na miejsce świadczenia pracy. Dlatego wszystkie rozwiązania ujednolicono i dopasowano do rozproszonych zespołów.
Teatr produktywności


KOMENTARZE (1)